به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اولویت پهلودهی کشتیهای رو-رو بدون انتظار نوبت به اسکلهها، تخفیف ۸۰ درصدی حقوق و عوارض بندری بر کشتیهای رو-رو، تخفیف ۶۰ درصدی هزینه باربری و معافیت انبارداری کامیونها از جمله حمایتها و مشوقهای اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان است.
در حال حاضر میزان ظرفیت کشتیهای رو-رو حداکثر ۳۵ دستگاه تریلی و یا ۸۰ دستگاه سواری در هر سفر است.
مدت سفر این کشتی از مجتمع بندری انزلی به مقاصد بنادر کوریک و آکتائو قزاقستان به مدت ۴۸ ساعت و به بنادر آستاراخان در روسیه و باکو در آذربایجان به ترتیب به مدت ۴ روز و ۲۰ ساعت است.
اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان با توجه به تامین زیر ساختهای لازم در جهت تخلیه و بارگیری و نگهداری کانتینرهای یخچالی، آمادگی کامل در جهت پذیرش کانتینرهای یخچالی به مقصد کشورهای حاشیه دریای خزر را دارد و در این خصوص نیز علاوه بر اولویت پهلوگیری کشتیهای کانتینری بدون انتظار نوبت، به میزان ۲۵ در عوارض و هزینههای توقف شناور حامل کانتینر و یا کانتینرهای یخچالی، تخفیف اعطا کرده است.
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، همچنین در راستای رونق و توسعه تجارت کانتینرهای یخچالی در بنادر گیلان، سازمان بنادر و دریانوردی اقدام به ایجاد مشوقها و اعطای تخفیفات به میزان ۴۵ درصد هزینه THC بر کانتینرهای یخچالی و همچنین ۴۸ درصد تخفیف در حقوق و عوارض مترتب بر کشتی و ۹ تخفیف در هزینه انبارداری کرده که این تخفیفات تاثیر بسزایی در جلوگیری از تحمیل هزینههای مضاعف به ذینفعان و کاهش قیمت تمام شده دارد.