شناسهٔ خبر: 98821 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مطرح کرد؛

احتمال افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن روستایی تا ۲۰۰ میلیون تومان/روستاهای هدف گردشگری حمایت شوند

نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از احتمال افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن روستایی تا ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: روستاهای هدف گردشگری حمایت بشوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز ۱۸ مهر در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با صندوق کارآفرینی امید از احتمال افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی خبر داد و گفت: بنیاد مسکن پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن روستایی را تا ۲۰۰ میلیون تومان به شورای عالی مسکن ارایه کرده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: بنیاد در قالب قانون جهش تولید مسکن احداث سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در برنامه قرار داده است که ۲۰۰ هزار واحد آن به روال سال‌های گذشته در قالب طرح بهسازی و نوسازی واحدهای روستایی احداث می‌شود ‌و ۲۰۰ هزار واحد نیز در شهرهای کوچک احداث خواهد شد.

نیکزاد همچنین در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه با صندوق کارآفرینی امید و همکاری مشترک، اعلام کرد: بنیاد برای رفع محرومیت، توسعه کارآفرینی، ایجاد و حفظ اشتغال در حمایت از طرح‌های اشتغال‌زای روستایی و شهری در مناطق کمتر توسعه‌یافته در چارچوب طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی این تفاهمنامه را امضا کرد.

وی توضیح داد: مطالعات منظومه روستایی توسط متخصصان و کارشناسان انجام شده که اجرای آن، زمینه‌های رشد و ترقی روستا را فراهم می‌کند.