شناسهٔ خبر: 98838 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

توجه به فرهنگ سازی ایمنی ترافیک ضروری است

مدیرکل راهداری و حمل و  نقل جاده ای خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: بخش قابل توجهی از تلفات جاده ای به فرهنگ ایمنی تردد مربوط می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، غلامعباس بهرامی نیا در همایش تجلیل از دهیاران و رانندگان نمونه ترافیکی که به مناسبت هفته ناجا در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: آمارها نشان می دهد امسال متأسفانه با افزایش تلفات جاده ای در کشور و استان مواجه بودیم که بخش قابل توجهی از آن به فرهنگ ترافیکی مربوط می شود.

وی افزود: پیشگیری، ایجاد زیرساخت های لازم و ایمن سازی محورها برای تردد مواردی است که باید پیش از وقوع حادثه توسط پلیس راه و راهداری و حمل ونقل جاده ای مورد توجه قرار گیرند اما در کنار این موارد، پرداختن به موضوع آموزش رانندگی ایمن نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با تأکید بر لزوم استفاده از توان دهیاران در کاهش تصادفات جاده ای روستاها، بیان کرد: از ابتدای سال یکی از پیش بینی ها و برنامه ریزی های این اداره کل ساخت یک هزار کیلومتر راه روستایی تا یک سال آینده در صورت تخصیص اعتبار است.

بهرامی نیا ادامه داد: متأسفانه آمارها نشان می دهد با افزایش جاده های آسفالته روستایی، تلفات ناشی از تصادف نیز در این جاده ها افزایش می یابد از این رو باید گفت مسئولیت دهیاران برای آگاه سازی و آموزش به روستائیان نیز بیشتر می شود.

وی گفت: در سطح جاده ها نیز امسال با افزایش تعداد تلفات مواجه بودیم و بخش قابل توجهی از این تصادفات در بزرگ راه هایی اتفاق افتاده که از ایمنی مطلوبی برخوردار بودند و این امر لزوم توجه به آموزش فرهنگ ایمنی تردد را دو چندان می کند.