شناسهٔ خبر: 98843 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس راهداری شهرستان کوهدشت خبر داد:

حذف ۱۱ نقطه پرتصادف در شش ماهه نخست امسال

حذف 11 نقطه پرتصادف در شش ماهه امسال.jpg در شش ماهه اول سال جاری، ۱۱ نقطه پرتصادف در محورهای اصلی، فرعی و روستایی شهرستان کوهدشت اصلاح و حذف شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، محمدامین رحیمی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریور ماه ۱۱ نقطه پرتصادف در محورهای اصلی، فرعی و روستایی شهرستان کوهدشت از جمله محور اصلی کوهدشت_پل کشکان، محورهای روستایی چهارقلعه، ضرونی و اولادقباد، اصلاح و حذف شده است.

وی از اجرای ۹ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای کوهدشت خبر داد و گفت: در این شش ماهه ۳.۵ کیلومتر در محور کوهدشتپل کشکان، دو کیلومتر در محور کوهدشتزانوگه و ۳.۵ کیلومتر در محور روستایی کشماهور آسفالت گردیده، همچنین در حوزه راه روستایی نیز روکش آسفالت به طول سه کیلومتر در محور روستایی هومیان انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کوهدشت، ایمن‌سازی شیب شیروانی به طول ۷۰ کیلومتر، شانه‌سازی و اصلاح افتادگی شانه ۳۸ کیلومتر، تنقیه و لایروبی ۷۳دستگاه پل و آبرو، پاکسازی و اصلاح قنو در طول ۳۰ کیلومتر، خاکبرداری و ترانشه‌برداری کناره راه در سطح هزار و ۵۲۰ مترمکعب و لکه‌گیری به میزان ۱۸۵تن را از سایر اقدامات صورت گرفته در شش ماهه امسال عنوان کرد.

وی اظهار داشت: در راستای حفظ و صیانت از حریم قانونی راه‌ها نیز در این مدت ۱۶۴ مورد تخلف شناسایی شده، ۱۵۵ اخطار صادر و ۹۴ مورد قلع و قمع صورت گرفته است.

رحیمی گفت: از عملکردهای شاخص در حوزه ایمنی راه‌ها می‌توان به شش کیلومتر خط کشی، نصب  ۶۷۲ عدد؛ به‌روزرسانی ۱۶۰ عدد و ساماندهی ۴۲۰ عدد تابلو و علائم ایمنی، تعمیر ۶۰۰ متر گاردریل، نصب ۱۳ عدد حفاظ سرسپری گاردریل، اجرای روشنایی نقطه‌ای در تقاطع گراب و ایجاد هره خاکی در حاشیه راه به طول ۵۰۰ متر اشاره کرد.

وی انجام گشت‌های کنترل دروازه ای ناوگان کالا به تعداد ۳۶۰ مورد، حمل مواد خطرناک ۱۶۰ مورد، مسافر ۴۰ مورد، هشت گشت کنترل محموله‌های ترافیکی و بازدید از مراکز معاینه فنی به تعداد ۲۰ مورد را به عنوان گوشه‌هایی از عملکرد اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کوهدشت در حوزه حمل و نقل عنوان کرد.