شناسهٔ خبر: 98848 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در مراسم روز جهانی دریانوردی عنوان شد؛

تعامل و همگرایی سازمان بنادر و نیروی دریایی ارتش و سپاه در اجرای برنامه‌های راهبردی دریایی کشور

جلسه سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی دریایی ارتش و سپاه می‌توانند دوشادوش هم همکاری‌های بهتری در حوزه‌های دریا و دریانوردی، اقتصاد دریا و امنیت دریانوردی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همزمان با روز جهانی دریانوردی در دفاتر فرماندهی منطقه یکم نیروی دریایی ارتش و فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه حضور یافت.

رضا قربانی؛ فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش در این دیدار با اشاره به اشراف سازمان بنادر و دریانوردی از فعالیت‌ها و ماموریت‌های شبانه روزی نیروی دریایی و الزاماتی که در حوزه‌های پشتیبانی و عملیات دریایی وجود دارد، افزود: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمامی حوزه‌های و ماموریت‌های خود قوی‌تر و بااقتدارتر وارد شده است.

وی اذعان داشت: معتقدیم سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی دریایی ارتش که همانند دو سرباز در دو جبهه مختلف همکاری دارند با درک تخصصی از حوزه‌های یکدیگر می‌توانند دوشادوش هم همکاری‌های بهتری در حوزه‌های دریا و دریانوردی، اقتصاد دریا و امنیت دریانوردی داشته باشند. 

دریادار قربانی از تعامل و همگرایی سازمان بنادر و دریانوردی در اجرای برنامه‌های راهبردی نیروی دریایی ارتش در حوزه‌های مختلف دریایی و بندری و افزایش توان آمادگی رزمی و حضور در دریا قدردانی و خاطرنشان کرد: این هم‌افزایی ضمن اینکه می‌تواند منشا برکات استانی و ملی برای مردم باشد در اجرای قوانین بین‌المللی و مقررات جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد و پهنه‌های حاکمیتی کشور یاریگر و اثرگذار خواهد بود. 

همچنین دریادار دوم پاسدار غلامشاهی؛ فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی و سپاه از زمان دفاع مقدس باهم اقدامات مشترکی را در حوزه دریاها داشته‌اند که تا امروز این همسویی و هم‌افزایی با قدرت ادامه دارد.

علیرضا محمدی کرجی‌ران؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، نیز حضور مقتدرانه نیروی دریایی راهبردی ارتش در آب‌های آزاد و صیانت از هزاران کشتی تجاری و تامین امنیت دریاها و اقیانوس‌ها از تعرض دزدان دریایی را سند افتخاری برای جامعه دریایی و بندری کشور عنوان و اذعان کرد: توجه مقام معظم رهبری به ارتش به عنوان نیروی راهبردی کشور نشان از شجاع بودن، اقتدار و خودباوری این نیرو است. 

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی ادامه داد: تأمین امنیت در آب‌های حاکمیتی و بین‌المللی و عبور و مرور امن هزاران کشتی‌ نفتکش و تجاری همواره مورد توجه سازمان جهانی دریانوردی قرارگرفته به گونه‌ای که این سازمان بارها مراتب تقدیر خود را از تلاش‌های ارگان‌های نظامی ایران ابراز داشته است.