شناسهٔ خبر: 98871 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

برگزاری دوره آموزشی سامانه برخط تحت وب مدیریت پل و ابنیه فنی کشور

ساختمان سازمان راهداری مرحله اول دوره آموزشی سامانه تحت وب مدیریت پل و ابنیه فنی کشور (BMS) با حضور معاون راهداری، مدیران کل ستادی، روسای نگهداری ابنیه فنی استان‌ها و روسای شهرستان‌های تابعه برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرحله اول دوره آموزشی سامانه تحت وب مدیریت پل و ابنیه فنی کشور (BMS) با حضور معاون راهداری، مدیران کل ستادی، روسای نگهداری ابنیه فنی استان‌ها و روسای شهرستان‌های تابعه برگزار گردید.

در ابتدای دوره؛ آقای دکتر اکبری معاون راهداری سازمان با بیان اهمیت ثبت و بروزرسانی اطلاعات فنی عمومی و بازرسی‌های دوره‌ای پل‌ها به روش سیستماتیک مبتنی بر بستر اپلیکیشن‌های موبایلی، خواستار جدیت و اهتمام ویژه در این خصوص شد. آموزش و ارتقا سطح دانش و مهارت تخصصی، انجام فرآیند برداشت اطلاعات شناسنامه‌ای، تکمیل چک لیست‌ها و انجام بازرسی‌های دوره‌ای از مهمترین محورهای مورد تاکید معاون راهداری در دوره آموزشی بود.

پس از این دوره، ثبت آسیب‌های سازه‌ای پل‌ها در سراسر کشور، از ابتدای آبان ماه سال‌ جاری بصورت یکپارچه شروع خواهد شد.

در ادامه مهندس زمانیان مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی راه‌ها ضمن اشاره به اهمیت تولید اطلاعات صحیح ابنیه فنی و دسترسی آسان به آن، از الزام انتقال اطلاعات پل‌ها از روش ثبت دستی به روش یکپارچه و سیستماتیک نرم افزاری سخن گفتند.

ایشان همچنین اظهار داشتند که به موازات برداشت و ثبت فرم‌های شناسنامه فنی و عمومی پل‌ها، توسعه سامانه و فرآیند اولویت بندی و بودجه‌ریزی گزینه‌های ترمیم و نگهداری پل‌ها مورد توجه و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

سپس دکتر ذاکری مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد حمل و نقل، برنامه‌های سازمان راهداری در یکپارچه سازی سامانه‌های مدیریتی و داده محور برای پایش زیرساخت‌های حمل و نقل و یکپارچگی سیستم مدیریت پل‌ها با سامانه جامع راهداری را تشریح کردند.

ایشان اظهار داشتند با بستری که برای ثبت اطلاعات ایجاد شده، انتظار میرود تا پایان سال ۱۴۰۰ کلیه پل‌های کشور در سامانه مدیریت پل‌ها، ثبت شده و دارای شناسنامه شوند.

روند ثبت اطلاعات بعنوان یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد ادارات کل در نظر گرفته خواهد شد و به صورت مستمر توسط ستاد پایش می‌شود.

گفتنی است این دوره در ۸ ساعت طراحی شده و در بخش اول محتوی آموزشی شامل طبقه بندی انواع پل‌ها، روش‌های بازرسی و دسته‌بندی و ارزیابی ارایه شده و در بخش دوم نیز طی ۴ساعت روش‌های شناسایی و ارزیابی خرابی‌ها و کارگاه استفاده از اپلیکشین جامع راهداری برای بازرسی ابنیه فنی ارایه شده است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، این دوره با همکاری مرکز آموزش و از طریق سیستم جام فردی برگزار گردید.