شناسهٔ خبر: 98874 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته نیروی انتظامی انجام شد:

تقدیر از عوامل یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان قم

یگان حفاظت قم به مناسبت هفته نیروی انتظامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان با حضور در محل استقرار پرسنل یگان حفاظت از اراضی دولتی قم، از فرمانده یگان و عوامل آن تقدیر به عمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسن صبوری در این دیدار از اقدامات و عملکرد مطلوب سرهنگ خداداد فرمانده یگان حفاظت از اراضی و همکارانش در زمینه رفع و پیشگیری از تصرفات اراضی در استان تقدیر و تشکر کرد.

وی اظهار داشت: سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان بازوی اجرایی وزارت راه و شهرسازی و در یک جایگاه حاکمیتی در حال تلاش برای حفظ و حراست از اموال و املاک دولت است و به همین دلیل یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با هدف حفظ و حراست از زمین های دولتی و با اذن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ۳۵ اداره کل راه و شهرسازی تاسیس شد.

صبوری تسریع کرد: متاسفانه عده‌ای چشم طمع به زمین‌ها و اراضی دولتی دارند و وظیفه همه ما در مجموعه وزارت راه و شهرسازی حراست از ذره ذره این زمین‌ها است.

وی وظیفه یگان حفاظت از اراضی دولتی را خطیر و مهم دانست و گفت: برخورد قاطع و فوري با متعرضين و متصرفين اراضي دولتي با توجه به اختيارات قانوني يگان و جلوگيري از هرگونه تعرض، تصرف، تخريب و ساخت و سازهاي غيرمجاز در اراضي و املاك سازمان از مهمترین وظایف این یگان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم  که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در جمع پرسنل یگان حفاظت از اراضی دولتی استان حضور پیدا کرده بود، ابراز داشت: از همکاری و پیگیری‌های صورت گرفته توسط این یگان در شناسایی متصرفین و تشکیل پرونده حقوقی و پیگیری جهت صدور حکم برای مجازات متصرفان و متجاوزین به اراضی دولتی تقدیر و تشکر می کنم.

صبوری به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی اشاره و خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت استان گزارش دهند.

در پایان مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با خانواده شهدای منتسب به کارکنان یگان حفاظت از اراضی دولتی استان دیدار و از ایشان تجلیل کرد.