شناسهٔ خبر: 98895 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عنوان کرد:

صدور بیش از ۳ هزار کارت معاینه فنی برای ناوگان عمومی خراسان شمالی

معاینه فنی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال ۳۶۵۰ فقره کارت معاینه فنی برای ناوگان سنگین این استان صادر شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲.۸ درصد کاهش دارد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، سعید سبحانی گفت: نیمه نخست امسال ۳۶۵۰ فقره کارت معاینه فنی برای ناوگان سنگین این استان صادر شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲.۸ درصد کاهش دارد. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی داشت: در شش ماهه اول سال گذشته ۳۷۵۸ فقره کارت معاینه فنی برای ناوگان عمومی برون شهري استان صادر شده است.

وی تصریح کرد: وجود نقص فنی در خودرو سبب کاهش ایمنی تردد در جاده ها می شود و یکی از علتهای مهم و حائز اهمیت در حوادث جاده ای نقص فنی در ناوگان است.

سبحانی خاطرنشان کرد: بر این اساس رانندگان ناوگان عمومی اعم از کامیون، اتوبوس و مینی بوس مکلف هستند از سلامت فنی ناوگان اطمینان حاصل کنند تا سوانح رانندگی کاهش یابد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: سه مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین و نیمه سنگین استان در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین فعال است.