شناسهٔ خبر: 98909 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد:

پیشتازی شرکت فرودگاه‌ها در ارزیابی دولت الکترونیک/ کسب رتبه نخست در میان سازمان‌های وزارت راه و شهرسازی

مجید یارندی مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی از موفقیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در کسب رتبه اول ارزیابی دولت الکترونیک در بین سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی با رشد بیش از ۱۰۰ درصد در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

مجید یارندی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: این موفقیت با وجود موانع و مشکلات و با زحمات بی دریغ، متعهدانه و پیگیرهای مستمر و مضاعف کارگروه متولی دولت الکترونیک در اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی صورت گرفت.

وی در تشریح مراحل انجام شده برای کسب این موفقیت گفت: به دنبال تاکید مدیرعامل مبنی بر ضرورت ارتقاء و بهبود جایگاه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ارزیابی‌های دوره‌ای که توسط سازمان اداری و استخدامی کشور انجام می‌شود و همچنین در راستای نیل به اهداف عالی شرکت در حوزه دولت الکترونیک و به منظور تسهیل و تسریع در پیشبرد آن کارگروهی به عنوان متولی دولت الکترونیک در اداره کل مخابرات مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی به منظور بررسی و نظارت بر پیاده سازی و اجرای دستورالعمل‌ها مرتبط با آن حوزه، تشکیل شد.

یارندی با اشاره به موانع موجود از جمله کمبود نیروی انسانی در اجرای این فرآیند گفت: خوشبختانه تیم مسئول حوزه دولت الکترونیک با حداقل نفرات و به صورت چندپیشگی، متعهدانه و با پیگیرهای مستمر این اتفاق مهم را رقم زدند.

مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی به بیان اقدامات صورت گرفته در این خصوص پرداخت و گفت: احصاء خدمات و زیرخدمات جدید شرکت، پیگیری و برگزاری جلسات متعدد با سازمان های مذکور جهت تایید و تخصیص شناسه به خدمات جدید شرکت،بارگذاری اطلاعات مرتبط با خدمات شناسه دار شرکت در پرتال MARDOM.IR ،تهیه و تدوین توافقنامه سطح خدمت برای هریک از خدمات شناسه دار جهت بارگذاری در پرتال MARDOM.IR، تهیه و تدوین سوالات متداول برای هریک از خدمات شناسه دار جهت بارگذاری در پرتال MARDOM.IR، ایجاد میز خدمت در پرتال شرکت منطبق با استانداردها و چارچوب مورد تایید سازمان های ذیصلاح، فراهم کردن امکان دریافت نظرات و پیشنهادات مردمی در خصوص پیش نویس قوانین و مقررات در راستای ایجاد مشارکت های مردمی، فراهم نمودن امکان نظرسنجی توسط خدمت گیرندگان در خصوص هریک از خدمات شناسه دار شرکت، پیگیری در خصوص برقراری لینک ارتباطی احراز هویت، تهیه و بارگذاری راهنمای تصویری به منظور تسهیل در کاربری خدمات اعلان پرواز و طرح پرواز الکترونیکی، استانداردسازی صفحه مزایدات و مناقصات شرکت در پرتال، امکان بهرمندی افراد کم توان از محتوای پرتال شرکت از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه بود.