شناسهٔ خبر: 98911 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش دما در نوار شمالی کشور/ نفوذ سامانه‌های ضعیف ناپایدار از غرب و شمال-غربی

هوای آفتابی کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام این مطلب که طی دو روز آینده، جوی صاف و آرام در اکثر مناطق کشور حاکم است، از افزایش دما در نوار شمالی کشور خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیستم مهر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در سربیشه خراسان جنوبی دمای کمینه ۵ درجه زیر صفر، در ورزقان ۳، نیشابور ۲، خلخال و قوچان یک درجه زیر صفر ثبت و این ایستگاه‌ها  سردترین ایستگاه‌های کشور بودند. این در حالی است که دیروز در ایستگاه شوش در خوزستان دمای بیشینه ۴۱ و در برازجان، امیدیه، آقاجاری و آبادان ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده که گرمترین ایستگاه‌های کشور بودند.

وی ادامه داد: امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است و از اواخر روز چهارشنبه سامانه‌های ضعیفی وارد کشور شده و در شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده گاهی همراه با وزش باد شدید و رعد‌وبرق رخ می دهد. این وضعیت روز جمعه تنها در ارتفاعات البرز مرکزی رخ خواهد داد.

گودرزی گفت: از امروز تا پنجشنبه نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما را تجربه خواهد کرد. جمعه و شنبه با نفوذ جریانات شمالی در استان‌های خزر و اردبیل به طور نسبی دما کاهش رخ می‌دهد.

وی افزود: امروز آسمان تهران صاف همراه با غبار صبحگاهی است. بیشینه دما در ایستگاه مهرآباد به ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.