شناسهٔ خبر: 98936 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماينده مردم اردبيل در مجلس شورای اسلامی:

عملکرد راه و شهرسازی اردبیل در توسعه بزرگراه‌ها جهادی و ماندگار است

خبر راه و شهرسازی اردبیل - بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات اداره کل راه و شهرسازی در توسعه بزرگراه‌ها حرکتی جهادی و ماندگار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل) ، صدیف بدری نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب اظهار کرد: با تلاش و پيگيري های استاندار سابق اردبيل و تأمين منابع مالي تكميل پروژه‌هاي زيرساختي به ويژه راه آهن، فرودگاه و چهار خطه کردن جاده های مواصلاتی استان در اولويت قرار گرفت و بخش عظيمي از اهداف و برنامه‌هاي توسعه‌اي در اين حوزه‌ها به نتيجه رسيده است.

وي تصريح كرد: از سال ۹۵ كه ما در كميسيون عمران مجلس حضور داشتيم شاه بيت توسعه استان را تدارك زيرساخت‌هاي ارتباطي دانستيم و بر تكميل راه آهن، توسعه بزرگراه‌ها و همچنين بهسازي و نوسازي فرودگاه اردبيل تاكيدي موكد داشتيم.

نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي گفت: در سال ۹۵ با تخصيص رديف اعتباري ملي سعي كرديم تا همه راه‌هاي استان را در مدت سه سال از منابع ملي بهره‌مند كنيم تا در كنار تعريض و توسعه راه‌ها، تبديل آنها به چهار خطه به ويژه از جنوب به شمال مورد تاكيد و توجه قرار گرفت.

بدري با قدرداني از تلاش و پيگيري‌هاي مديركل سختكوش راه و شهرسازي و همچنين ديگر مديران و مسئولان استانی در اولويت قرار دادن طرح‌هاي راهسازي به ويژه چهار خطه كردن محور اردبيل – سرچم، تونل دوم حيران، تعريض نمين به آستارا و همچنين محور اردبيل به مشگين‌شهر، اردبيل به گرمي، بيله‌سوار و پارس‌آباد به مشگين‌شهر افزود: تمام تلاش و جديت بر اين است تا در يك بازه زماني چهار ساله همه اين راه‌ها و مسيرهاي ارتباطي به صورت ايمن به بهره‌برداري رسيده تا شرايط مطلوب‌تري را در تردد اهالي استان شاهد باشيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان كرد: در حال حاضر ۵۰۰ كيلومتر توسعه بزرگراه در برنامه‌ريزي‌ها و هدف‌گذاري‌هاي اصلي قرار گرفته و مشكل تأمين اعتبار نيز از طريق رديف ملي اعتبارات و فاينانس بانكي در حال انجام است.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به اختصاص اعتبارات مناسب در سفر رئيس جمهور براي چهار خطه كردن راه‌ها و همچنين تكميل راه آهن اشاره كرد و ادامه داد: هدف‌گذاري اصلي اتصال خط ريلي اردبيل به شمال استان و حوزه قفقاز است تا اثربخشي اين طرح‌هاي زيربنايي را شاهد باشيم.

وي اضافه كرد: علاوه بر توسعه راه‌ها و تأمين اعتبارات آن از رديف‌هاي مختلف، براي فرودگاه اردبيل و پارس‌آباد نيز در سه سال اخير برنامه‌ريزي‌ها و هدف‌گذاري‌هاي مشخص در دستور كار بوده تا شاهد به سرانجام رساندن اين برنامه‌ريزي‌هاي توسعه‌اي باشيم.

بدري فرودگاه اردبيل را فرودگاه مركزيت هوايي منطقه‌اي اعلام كرد و گفت: بيش از ۲۰۰ ميليارد تومان در توسعه فرودگاه اردبيل سرمايه‌گذاري شده كه شامل توسعه سالن‌هاي ترانزيتي و همچنين بهسازي باند اصلي و نصب دستگاه آيلس كت دو بوده تا با بهره‌برداري از اين پروژه بتوانيم پروازهاي متعددي را به فرودگاه اردبيل شاهد باشيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار كرد: در كنار تكميل اين طرح‌ها تا پايان امسال قرار است ۶۰ كيلومتر بزرگراه نيز افتتاح و به بهره‌برداري برسد.

بدري از تأمين اعتبار بانكي براي تكميل محور اردبيل – سرچم نيز خبر داد و تصريح كرد: اختصاص ۴۰۰ ميليارد تومان براي اين پروژه از طريق بانك صادرات و همچنين ۱۰۰ ميليارد تومان براي محور كلور – درام از طريق بانك مسكن از ديگر اقدامات و پيگيري‌هاي مؤثر بوده كه قطعا ثمرات و نتايج آن را خواهيم ديد.