شناسهٔ خبر: 98940 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

نهضت تولید مسکن در استان خراسان شمالی شتاب می گیرد

نهضت تولید مسکن در استان شتاب می گیرد راه و شهرسازی خراسان شمالی 1 مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی از شتاب گرفتن نهضت تولید مسکن در استان در جلسه شورای مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، قاسم قاسمی، پیرامون مباحث مطروحه در جلسه شورای مسکن استان اذعان داشت: این جلسه با پنج دستور کار مرتبط با اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن با هدف ساخت پروژه های مسکن در استان به ریاست دکتر شجاعی، استاندار محترم خراسان شمالی، دکتر هوایی، معاون محترم امور عمرانی استانداری و مدیران کل ذیربط در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد و جهت بررسی آخرین وضعیت تولید و تامین مسکن پیشنهاداتی جهت رفع موانع ارائه و تصمیمات مناسبی در این باره اتخاذ شد.

وی به نیاز سالانه مسکن در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به قانون جهش تولید مسکن که به تازگی توسط مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به استانها ابلاغ شد، سهم استان خراسان شمالی از ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور، حدود ۱۲ هزار واحد پیش بینی شده است.

دبیر شورای مسکن استان خراسان شمالی اضافه کرد : در این جلسه نیز راهکارهای پیشنهاد و تملک زمین جهت شروع عملیات اجرایی تولید مسکن در استان بررسی و پیشنهاداتی توسط استاندار محترم و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مطرح و تصمیماتی اخذ گردید.

وی تصریح کرد: در دومین جلسه شورای مسکن استان با محوریت قانون جهش مسکن نحوه تامین زمین های مورد نیاز برای احداث مسکن نیز مورد بررسی قرار گرفت‌.

قاسمی به شناسایی اراضی مازاد دستگاه های اجرایی استان جهت تولید مسکن اشاره کرد و افزود : در جلسه شورای مسکن مقرر شد اراضی مازاد دستگاه های اجرایی استان برای اجرای قانون جهش تولید مسکن می بایست شناسایی گردد تا نسبت به انتقال سند به اداره کل راه و شهرسازی استان جهت استفاده در طرح تولید مسکن استفاده گردد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی در ادامه این جلسه در خصوص آخرین اقدامات لازم در اراضی نیازمند تغییر کاربری در کمیسیون‌ های ماده پنج، اراضی نیازمند الحاق به محدوده شهری و اراضی برای شهرک سازی جهت رفع نیاز سالانه به مسکن اجرای این طرح مهم‌ ملی گفت: اقدامات فوری شامل شناسایی اراضی موجود الحاقی به شهرهای استان، اراضی قابل تغییر کاربری در کمیسیون ماده پنج و اراضی مازاد دستگاههای اجرایی مشخص در چهارچوب ماده ۹ و ۱۰ قانون جهش مسکن برخی از آنها از طریق استان و برخی از طریق شورای عالی شهرسازی در دستور پیگیری روزانه اداره کل راه و شهرسازی می باشد.

لازم به ذکر است در این جلسه تصمیمات اجرایی خوبی در راستای جهش تولید مسکن استان اتخاذ گردید.