شناسهٔ خبر: 98954 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شش ماه نخست سال جاری صورت گرفته است؛

آموزش مجازی ۵۰۰ راننده بخش حمل و نقل عمومی جاده ای استان سیستان و بلوچستان

آموزش مجازی 500 راننده بخش حمل و نقل عمومی جاده ای استان سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰۰ راننده بخش حمل و نقل عمومی جاده ای بار و مسافر این استان در ۶ ماه نخست سال جاری آموزش های تخصصی را به صورت مجازی فرا گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه به دلیل بیماری کرونا برگزاری دوره آموزشی تخصصی رانندگان از روش حضوری به مجازی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در این دوره‌های آموزشی عناوینی نظیر بدو خدمت باری و مسافری، حمل و نقل جاده ای مواد خطرناک ویژه رانندگان و دوره مدیران فنی برای مدیران شرکت ها و موسسات بخش حمل و نقل جاده ای استان ارائه و گواهی نامه صادر می شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر مرکز آموزش صنعت حمل و نقل جاده ای مهرورزان در حوزه تحت پوشش این اداره کل در شهرستان های زاهدان مشغول به فعالیت می باشد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان باز آموزی دانش حرفه ای و به روز کردن اطلاعات رانندگان و همچنین آماده نمودن رانندگان جدید از نظر علمی را از اهداف برگزاری دوره های تخصصی عنوان کرد.

باقری خاطر نشان کرد: این اداره کل با تمرکز بر مقوله آموزش رانندگان و سایر بخش های مرتبط جاده توانسته است فرهنگ رانندگی در محورهای مواصلاتی استان در طی چند سال اخیر ارتقاء دهد.

گفتنی است در حال حاضر ۶ هزار و ۴۸۱ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای بار و ۳ هزار و ۸۹۳ دستگاه ناوگان مسافری از قبیل اتوبوس، مینی بوس و سواری در سیستان و بلوچستان فعال بوده و تعداد ۸ هزار و ۷۵۱ راننده در بخش باری و ۲ هزار و ۳۵۹ راننده در حوزه مسافر در حال ارائه خدمات به هموطنان هستند.