شناسهٔ خبر: 98971 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کردستان اعلام کرد:

انجام ۸۰۰۰ آزمایش در پروژه محور سنندج – مریوان توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به ثبت رسید

جاده آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کردستان، موفق شد با انجام و ثبت بیش از ۸ هزار و ۳۳۰ آزمایش فنی و مهندسی ، نقش موثری در ارتقاء کیفی عملیات اجرایی پروژه محور سنندج- مریوان داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امید احمدی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کردستان گفت: این آزمایشگاه به منظور ارائه خدمات فنی و مهندسی در زمینه کنترل کیفیت، نسبت به استقرار ۲ واحد مقیم آزمایشگاهی در قطعه ۴ " تیژ تیژ گاران"، "واریانت شیخ عطار"، قطعات ۵ و ۶ و تونل " باغان" در راستای ارتقاء کیفی پروژه بر اساس استانداردهای فنی مبادرت داشته است.

احمدی اضافه کرد: به منظور کنترل کیفی عملیات اجرایی این پروژه شامل عملیات خاکی ( زیر‌سازی و روسازی)، عملیات بتنی عملیات آسفالتی، انجام آزمایش‌های مورد نیاز پروژه مانند مطالعات ژئوتکنیک، CBR و ... اقدامات موثری صورت گرفته است و در مجموع آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کردستان نقش تاثیرگذاری در ارتقاء کیفی عملیات اجرای مراحل مختلف این پروژه داشته است.

وی با بیان اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک توانایی انجام بیش از ۵۶۰ نوع آزمایش فنی و تخصصی را دارد تصریح کرد: در این پروژه ۴ هزار و ۲۸۷ مورد آزمایش کنترل کیفی عملیات خاکی (شامل دانسیته، تراکم نسبی، دانه‌بندی)، یک هزار و ۱۴۷ مورد آزمایش کنترل کیفی عملیات آسفالتی (نمونه برداری و تجزیه آسفالت ، تراکم نسبی،قیرپاشی و تعیین ضخامت) و ۲ هزار و ۸۹۶ مورد آزمایش کنترل کیفی عملیات بتنی ( شامل مقاومت فشاری و مغزه‌گیری، آزمایش فیزیکی و شیمیایی سیمان، آزمایشات شیمیایی آب و طرح اختلاط بتن و آسفالت و سایر آزمایش‎ها شامل میلگرد، مغزه گیری و...) انجام شده است.

به گزارش آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، احمدی با اعلام مشخصات این پروژه گفت: طول پروژه جاده جدید سنندج - مریوان (واریانت تیژتیژ - گاران) ۵۲ کیلومتر و در ۶ قطعه اجرا شده و شامل ۳ دستگاه تونل با ۳ هزار و ۶۳۰ متر که تونل باغان آن یک هزار و ۸۸۶ متر است و با بهره‌برداری از این جاده، مسیر سنندج - مریوان ۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر شده و ایمنی جاده بسیار بالاتر رفته و همچنین با توجه به وجود مرز باشماق، در توسعه تجارت و توسعه اقتصادی منطقه نیز تاثیرگذار خواهد بود.