شناسهٔ خبر: 99049 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور:

آزادراه-شیراز-اصفهان ابر پروژه راه‌سازی کشور است/ ۷۰۰۰ میلیارد تومان؛ ارزش این آزادراه

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور از آزادراه-شیراز-اصفهان به عنوان ابر پروژه راه‌سازی کشور نام برد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در حاشیه بازدید از قطعه ششم آزادراه شیراز-اصفهان  در جمع خبرنگاران گفت: در راستای توسعه شبکه آزادراهی کشور، یکی از طولانی‌ترین آزادراه‌هایی که در دست اجرا قرار دارد، آزادراه شیراز-اصفهان است که طول این آزادراه در طرح مصوب ما ۲۲۵ کیلومتر است. ما در ۳ مرحله این آزادراه را برای مردم عزیز جنوب کشور یعنی استان‌های فارس، هرمزگان و بوشهر به بهره‌برداری می‌رسانیم.

وی ادامه داد: مرحله اول در چند ماه آینده و حداکثر در در اوایل سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید که طول آن ۲۱۲ کیلومتر است و تاکنون نزدیک به ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. عملا آخرین مراحل اجرایی این بخش در حال انجام است.

خادمی ادامه داد: مرحله بعدی احداث قطعات ۷ و ۸ این آزادراه است که این قطعات نیز پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصدی دارند. در بازدیدی که توسط وزیر راه و شهرسازی از این آزادراه انجام شد، توافق شد که  عملیات اجرایی اتصال این آزادراه را به شهر شیراز را تسریع کنیم. به این ترتیب باید بتوانیم در انتهای سال ۱۴۰۱ و اوایل سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی این بخش‌ها را نیز به اتمام برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان با سرمایه‌گذاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی برای اجرای این پروژه هزینه شده است. ارزش به روز پروژه حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان است و بنابراین این پروژه به عنوان یک ابرپروژه راهسازی کشور آخرین مراحل اجرایی خود را پشت سر می‌گذارد. امیدواریم که احداث این آزادراه تحولی در بخش ترانزیت و حمل ونقل کالا و مسافر به جنوب کل ایران، به خصوص استان فارس و استان‌های هرمزگان و بوشهر ایجاد کند.