شناسهٔ خبر: 99072 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

رشد ۱۰ درصدی تردد استان در ۶ ماهه نخست امسال در خراسان جنوبی

مهندس اسداله جلال زاده.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از رشد ۱۰ درصدی تردد، در طول شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی) اسداله جلال زاده  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی، گفت: با توجه به نتایج حاصل از تحلیل داده‌­های ترافیک عبوری، متوسط تردد روزانه شش ماهه ابتدای سال گذشته، ۱۷۰۰ وسیله نقلیه به ازای هر محور بوده که این فاکتور در شش ماهه ابتدای امسال  به بیش از  ۱۸۷۰ وسیله نقلیه رسیده است، که رشد ۱۰ درصدی را نشان می­‌دهد.

همچنین نتایج برگرفته از سامانه­‌های هوشمند این مرکز ساعات اوج سفرهای فصل تابستان را غالباً در بازه ساعت۱۸ تا ۲۰ نشان می­‌دهد.

جلال زاده در ادامه بیان کرد:در همین زمینه از ابتدای امسال بیش از دو میلیون و ۵۵۷ هزار وسیله نقلیه وارد و بیش از دو میلیون و ۵۵۶ هزار وسیله نقلیه از استان خارج شدند که بطور میانگین حدود ۳۵ درصد از این حجم تردد را ناوگان سنگین جاده‌ای به خود اختصاص داده است. 

وی عنوان کرد: بیشترین حجم سفرهای ورودی به استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ بترتیب با مبدأ استان های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و اصفهان، و بیشترین حجم سفرهای خروجی از استان نیز به مقاصد همین استان‌ها بوده است.

جلال زاده در پایان اظهار امیدواری کرد: اعمال قانون بابت رانندگان متخلف به‌صورت هوشمند بوسیله بیش از ۶۰ سامانه‌­ ثبت تخلف سرعت این اداره­‌کل (که در شش ماهه ابتدای امسال بیش از ۱۰۹ هزار تخلف سرعت بوده است)، می تواند امنیت کاربران و مسافرین جاده‌­ای که به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می‌­گذارند را افزایش داده و شاهد کاهش تلفات و حوادث جاده‌­ای در محورهای استان باشیم.