شناسهٔ خبر: 99080 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

صدور بیش از ۹۶۶ کارت سلامت برای رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی

مهندس اسداله جلال زاده.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ۹۶۶ فقره کارت سلامت رانندگان بخش حمل و نقل عمومی کالا و مسافر در شش ماهه نخست سال جاری برای رانندگان حمل و نقل عمومی مسافری و باری این استان صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارات راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)، جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر چهار مرکز تخصصی طب کار در استان جهت انجام معاینات پزشکی رانندگان ناوگان مسافری و باری زیر نظر این اداره کل مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: در این مراکز آزمایشاتی از قبیل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، روانشناسی، معاینات پزشکی بالینی فرد نظیر فشار خون، نوار قلب و آزمایشات روتین مانند قند خون، چربی خون و غیره جهت بررسی سلامت رانندگان انجام می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: با توجه به الزامی بودن کارت هوشمند برای فعالیت رانندگان حرفه‌ای در بخش حمل و نقل جاده ای، دارا بودن کارت صحت و سلامت از جمله شرایط دریافت کارت مذکور است.

جلال زاده با اشاره به اینکه یکی از اهداف اجرایی کردن کارت هوشمند، متمایز کردن رانندگان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای است تاکید کرد: کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان باری و مسافر به عنوان مدرک شناسایی رانندگان در بخش حمل و نقل جاده‌ای محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: امکان ذخیره‌سازی اطلاعات و لحاظ کردن اطلاعات کارت با سایر سیستم‌های عملیاتی مانند امکان شناسایی دقیق رانندگان، تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارت‌های تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده از جمله مزیت‌های این کارت است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 7273راننده باری وانت بارو 1058 راننده بخش حمل و نقل مسافری در خراسان جنوبی در حوزه این اداره کل مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.