شناسهٔ خبر: 99094 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه باند دوم محور بادرود-کاشان

محور بادرود کاشان- اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۲۶ کیلومتر از پروژه باند دوم محور بادرود-کاشان با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی امسال تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه محور بادرود-کاشان یکی از محورهای پرترافیک بالاخص در بحث جابه جایی بار و مسافر است اظهار کرد: ایمن‌سازی این محور یکی از اولویت‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان است.  

وی اقدامات ایمن‌سازی این محور را برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای بسیار مثمرثمر دانست و عنوان کرد: محور بادرود-کاشان ترافیک عبوری ترانزیت جنوب به مرکز کشور و شمال را اتصال می‌دهد.  

 معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: پروژه باند دوم محور بادرود-کاشان به طول ۵۲ کیلومتر بوده که ۱۸ کیلومتر آن در سنوات گذشته به بهره برداری رسیده و ۲۶ کیلومتر دیگر دارای پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی است.  

 وی با بیان اینکه ۲۶ کیلومتر این پروژه در دو قطعه انجام می‌پذیرد عنوان کرد: قطعه اول پروژه به طول ۸ کیلومتر و قطعه دوم آن به طول ۱۸ کیلومتر است. که در حال حاضر عملیات اجرایی لایه دوم آسفالت و شانه‌سازی در حال اجرا است.  

 شاهسوندی گفت: احجام فنی این پروژه تا کنون شامل ۱۱۳ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۲۰۸ هزار و ۵۰۰ مترمکعب خاکریزی، ۷۱ هزار و ۲۸۰ مترمکعب زیراساس و اساس و ۴ هزار و ۸۰۶ مترمکعب بتن‌ریزی بوده است. همچنین ۷۵.۶ تن آرماتوربندی و ۵۳ هزار و ۷۰۰ تن آسفالت گرم نیز به کار رفته است.  

وی بیان داشت: با توجه به پیشرفت فیزیکی قابل توجه، پیش‌بینی می‌شود این پروژه امسال به طور کامل تکمیل و بهره‌برداری شود.  

 معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه اعتبار پروژه احداث باند دوم محور بادرود- کاشان بالغ بر ۱۱۷ میلیارد ریال بوده است عنوان کرد: این پروژه با هدف ایمن‌سازی محور و کاهش تصادفات رخ به رخ در حال انجام بوده و اعتبار هزینه شده آن تا کنون نیز ۷۸۰ میلیارد ریال است.  

 وی اذعان داشت: برای ۸ کیلومتر باقیمانده محور بادرود-کاشان فرآیند مناقصه برگزار و عملیات خاکی و تکمیل ابنیه فنی این بخش از پروژه در دست اجرا است. همچنین پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.  

 شاهسوندی گفت: با اتمام این قطعه از مسیر، محور بادرود-کاشان به طول ۵۲ کیلومتر بصورت چهارخطه و بزرگراهی تبدیل می‌شود.