شناسهٔ خبر: 99104 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

ساخت راه ارتباطی برای آخرین روستای بدون راه استان قزوین آغاز شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از آغاز احداث یک راه ارتباطی برای روستای اواتر  به عنوان آخرین روستای بدون راه در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی افزود:این روستا در منطقه صعب العبور و سنگی در الموت شرقی  قرار دارد و پیش از این به هیچ راه ارتباطی دسترسی نداشت.

وی، طول راهی که برای این روستا احداث می شود را۱۴  کیلومتر عنوان کرد و افزود:امسال با موافقت اداره کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان قزوین مشروط بر رعایت موارد زیست محیطی کار ساخت این راه آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، هزینه ساخت راه روستای اواتر را بیش از ۴ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت:  این روستا در حال حاضر دارای ۳۵ خانوار است و احداث راه برای آن نقش زیادی در توسعه و رونق این روستا خواهد داشت.

وی با ارایه گزارشی از وضعیت راه‌های روستایی در استان قزوین گفت:این استان دارای ۵ هزار و ۳۳۱ کیلومتر راه روستایی است که بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آن آسفالت بوده و ۷۱۵ کیلومتر شوسه و هزار و ۹۱۷ کیلومتر خاکی است.

حق‌لطفی افزود:از نظر جمعیت حدود ۹۵ هزار خانوار از ۱۰۲ هزار خانوار روستایی از راه آسفالتی برخوردار هستند که حدود ۹۳ درصد جمعیت روستاها را شامل می‌شود.