شناسهٔ خبر: 99133 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اعلام کرد:

تخلیه و بارگیری بیش از۳۵هزار TEUکانتینر یخچالی دربنادرغرب هرمزگان/ افزایش ۱۰۴ درصد صادرات مواد معدنی تا نیمه مهرماه/ تردد ۱۲هزار و ۵۶۰ فروند شناور از این بنادر

بندر هرمزگان مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: ۳۵ هزارو۲۳۲ TEU کانتینر یخچالی از ابتدای سال جاری تا نیمه مهرماه امسال در بنادرغرب استان تخلیه و بارگیری شده که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل ۳۴۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  "قاسم عسکری نسب" در تشریح میزان تخلیه و بارگیری کالای کانتینری بنادر غرب از ابتدای امسال تا نیمه مهرماه اظهارداشت: در این مدت ۱۷ هزار و ۶۱۶ TEU کانتینر یخچالی به کشورهای مقصد صادر شده است.

وی میزان ترانزیت کالا در مدت یادشده را ۱۳۸هزار و ۹۳ تن با ۱۰۹ درصد افزایش در همسنجی با مدت مشابه سال قبل اعلام کرد و افزود: از این میزان ترانزیت کالا، بیش از ۶۳ هزار دستگاه خودرو ترانزیتی در بندرلنگه تخلیه شده است  که شاخص‌ها افزایش۹۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

استمرار صادرات مواد بسته بندی و فله به کشورهای مقصد

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در بخش دیگری گفت: در این مدت بیش از ۴۵۶ هزارتن مواد معدنی بسته‌بندی و فله به کشورهای مقصد صادر شده که در این حوزه نیز افزایش ۱۰۴درصدی محقق شده است.

عسکری نسب در پایان با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی جابجایی مسافر داخلی با حجم بیش از ۱۳۸ هزار نفر و افزایش ۲۲۴ درصدی مسافر خارجی به عنوان تنها پایانه فعال سفرهای خارجی دریایی در شرایط کووید۱۹ اذعان کرد: سفرهای دریایی داخلی و بین المللی با رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در دست انجام است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی افزود: ۱۲هزار و ۵۶۰ فروند شناور طی این مدت نیز از بنادر غرب استان تردد داشته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۵۷ درصد افزایش به ثبت رسیده است.