شناسهٔ خبر: 99141 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع راهداری و حمل ونقل جاده ای کردستان تاکید کرد:

توجه ویژه به معیشت پرسنل و پرداخت حقوق پرسنل طرحی و شرکتی

شعبانی معاون توسعه مدیریت راهداری کردستان معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای کردستان یکی از مهمترین برنامه این معاونت را توجه ویژه به معیشت پرسنل و پرداخت حقوق پرسنل طرحی و شرکتی اداره کل دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) افشین شعبانی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای کردستان با بیان اینکه پرداخت حقوق این طیف همکاران که حدود ۴۴۰ نفر می باشند به چالشی در استان تبدیل شده بود که با اتخاذ تصمیم مناسب در اداره کل و ایجاد تعامل مناسب با مراجع ذیربط در استان ، نسبت به اخذ اعتبار و تخصیص مناسب از محل منابع استانی انجام شد، به نحوی که از ابتدای تابستان سال ۱۳۹۹ بطور منظم و بدون تأخیر پرداختی حقوق و مزایای این قشر همکاران اداره کل انجام پذیرفته است.

همچنین با پیگیری صورت گرفته با عقد تفاهم نامه با بانک ملی نسبت به اخذ تسهیلات بانکی برای تمامی کارکنان به مبلغ پانصد میلیون ریال که از اواخر سال ۱۳۹۹ آغاز و به پرسنل پرداخت شد. شعبانی عقد قرارداد با پزشک متخصص جهت معاینه پزشکی و سلامت کارکنان و خانواده تحت پوشش آنان با حضور یک روز در هفته در محل اداره کل بصورت ویزیت رایگان را ، یکی دیگر از اقدامات رفاهی برای پرسنل اداره کل عنوان کرد که از اواسط سال ۱۳۹۹ شروع شده است. با توجه به شرایط ایجاد شده کرونایی ، نسبت به عقد قرارداد با یکی از آزمایشگاه های تشخیص طبی جهت تست کرونای همکاران نیز به عمل آمد.

شعبانی با اشاره به اینکه در استان کردستان حدود ۲۰ راهدارخانه ثابت داریم که دو راهدارخانه واقع در مسیرهای سنندج – کرمانشاه و سنندج – همدان جزو راهدارخانه هایی هستند که با دیدگاه استقرار تمامی عوامل امدادی جاده ای شامل راهداران ، پلیس ، فوریت های پزشکی و ... ساحته شده اند و به نوعی جزو راهدارخانه های نمونه کشوری محسوب می شوند. اضافه کرد : تعمیرات کلیه راهدارخانه ها و تجهیز آنها به وسایل رفاهی بصورت مستمر انجام می گیرد. البته دو راهدارخانه جدید هم در محورهای سقز – بانه و سنندج – مریوان در حال ساخت است که برای ساخت آنها ضمن رعایت نقشه تیپ سازمان، سعی شده است با استفاده از آخرین تکنولوژی روز در راستای کاهش هزینه و مصرف اقدام شود. 

با توجه به شرایط توپوگرافی و کوهستانی استان، جانمایی محل مجتمع های خدماتی رفاهی در طول شبکه راه های استان اهمیت ویژه ای دارد و به همین دلیل و در راستای ضوابط موجود، کمیته مکانیابی اداره کل بصورت فعال نسبت به انجام این مهم اقدام می نمایند که با این وصف ، با عنایت به استفاده از ظرفیت پنجره واحد سرمایه گذاری استان ( واحدی که نماینده تمامی ارگان های مرتبط با صدور مجوز طرح های اقتصادی در آنجا مستقر هستند) شاهد کاهش زمان صدور موافقت نامه اصولی پروانه ، کاهش هزینه های رفت و آمد ارباب رجوع و در دسترس بودن مراجع صدور مجوز نیز هستیم.

یکی از مواردی که امروزه در ارتقای سازمان ها و افزایش بهره وری مؤثر است تمرکززدایی و واگذاری شرح وظایف به ادارات استانی است که هنوز برخی از امورات این حوزه بویژه در بحث عقد قرارداد با بیمه ها ، صدور احکام پرسنلی و ... بصورت متمرکز در ستاد صورت می پذیرد. که اگر این موارد به استان ها واگذار شود قطعا موجب افزایش بهبود فرآیند امور خواهد بود. همچنین تعریف برخی پست ها در چارت استان ها مانند مسؤل خدمات و کارپردازی محسوس است و البته عدم وجود اداره سرمایه گذاری در چارت این اداره کل کاملا مشهود است.