به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسعود یوسفی مدیرکل امور قراردادها و بازاریابی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: این اداره کل به صورت مستمر در حال شناسایی پروژهها، کارفرمایان و پیمانکاران داخلی و خارجی برای معرفی توانمندیها و تجهیزات پیشرفته و نوین و همچنین تنوع آزمایشهای قابل انجام در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مطابق با استانداردهای تدوین شده به روز داخلی و بینالمللی است.
یوسفی افزود: تدوين و بروزگردانی بانک اطلاعاتی مشتریان وکارفرمايان، بهرهگيري از راهکارهاي نوين ترفیعی و ترویجی برای تعامل با مشتریان و کارفرمايان و همچنین تدوين بستههاي تبليغاتي و آگهیهاي ترويجي برای انتشار در مجلات، سالنامهها و کتب نمایشگاهی تخصصی و فني از دیگر اقدامات مستمر واحد قراردادهای شرکت است.
وی با بیان اینکه اداره کل امور قراردادها و بازاریابی شرکت دارای سه بخش مجزا شامل واحد بازاریابی، واحد امور قراردادها و واحد امور مشتریان است افزود: این سه واحد به طور مستقل و با هدف تعالی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مشغول به فعالیت هستند.
یوسفی با بیان اینکه این اداره کل طی ۶ ماهه نخست امسال موفق به اخذ گواهینامههای مختلفی شده است گفت: واحد بازار یابی پیگیری اخذ گواهینامهها و تائید صلاحیتهای مورد نیاز شرکت از مراجع قانونی و اخذ ارزشیابی کارفرمایان از عملکرد شرکت در زمینه قراردادهای ژئوتکنیک و کنترل کیفی برای ارسال به سازمان مدیریت و برنامهریزی و اخذ گواهیهای مورد نیاز شامل پایانکار و رضایت نامه است.
وی در معرفی شرح وظایف واحد قراردادهای شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: کشف مناقصات، خرید مدارک مناقصه و تصمیمگیری لازم با هماهنگی استان در مورد اقدام مورد نیاز در استان یا ستاد و در صورت ضرورت اقدام در استان، همکاری لازم برای ارائه مدارک و مستندات کامل به استان مربوطه به همراه ارائه پیشنهادهای فنی و مالی، تهیه و ارسال پیشنویس یکسان قراردادهای تیپ و غیر تیپ ژئوتکنیک، آزمایشگاه واحد محلی، آزمایشهای موردی، آموزشی و همچنین تفاهم نامهها و موافقتنامههای همکاری و اعلام به استانها و کارفرمایان و کنترل ریالی و زمانی قراردادها و پروژههای خاص و ملی، اخذ تمدید، خاتمه، افزایش ۲۵ درصد مبلغ و همچنین پیگیری انعقاد قراردادهای متمم و تکمیلی پروژههایی که سقف مبلغ آنها اشباع شده است از جمله وظایف واحد قراردادها است.
یوسفی با بیان اینکه برای رفع سوء تفاهمها و حل اختلافهای کارفرمایان و مهندسین مشاور این اداره کل نیز برای ادامه پروژه و معطل نماندن آن اقدامات ویژهای را در نظر گرفته است، گفت: تشکیل جلسات فنی با حضور کارشناسان آزمایشگاه، کارفرمایان و مهندسین مشاور برای بررسی موارد مورد اختلاف و امکان ایجاد توافقات نهایی برای شرح خدمات و تعیین بهای کار اعم از کل کار یا ردیفهای توافقی، ستاره دار و پیشبینی نشده در دستور این اداره کل است.
به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، وی همچنین به معرفی شرح وظایف واحد امور مشتریان پرداخت و افزود: در این واحد بر اساس رسالت تکریم ارباب رجوع و مشتریان و در قالب میز خدمت، پذيرش و بررسی درخواستها و سفارشهای فنی و آزمایشگاهی مشتريان دولتي و غيردولتي تهیه و تنظیم برگ کار( کارت سفارش)، صورت وضعيت سفارشات، دستور کار اصلي و پيشصورتحساب، تشکيل پرونده و ارجاع آن به معاونت مربوطه، نظارت بر صورت حسابهاي صادر شده توسط بخشهاي فني، تهيه صورت وضعيت بر اساس آنها و انعکاس امر به امورمالي، ثبت کارکردها و اعلام درآمدها در سیستم مالی شرکت، پیگیری وصول مطالبات مربوط به کارکردهای ستاد و استانها، تهیه فرمهای اعلام وصول و ارسال به ذیحسابی شرکت و آزمایشگاه استانها، همکاری در بستن حسابهای مالی شرکت در فواصل زمانی مقرر که مورد تاکید مقام محترم مدیرعامل است اهتمام ویژهای دارد.