شناسهٔ خبر: 99171 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور/ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی/ آب‌های شمالی و جنوبی مواج است

باد- باران- آسمان نیمه ابری- آسمان- هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارش پراکنده و کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور از وزش باد، کاهش دما و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در این مناطق خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست‌وششم مهر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز گذشته در ایستگاه سربیشه خراسان شمالی دمای ۳ درجه زیر صفر ثبت‌شده و این ایستگاه سردترین ایستگاه کشور بوده است. این در حالی است که در ایستگاه‌های امیدیه و آبادان دمای ۴۱ بالای صفر رسیده و این ایستگاه‌ها را به گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی کشور بدل کرده است.

وی ادامه داد: امروز و فردا عبور امواج ضعیفی از نوار شمالی کشور اتفاق می‌افتد که سبب بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما در برخی مناطق سواحل شمالی، اردبیل و آذربایجان‌های شرقی و غربی می‌شود. همچنین در در شمال-غرب کشور وزش باد و کاهش محسوس دما اتفاق می‌افتد که احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی را به همراه دارد و لازم است کشاورزان تمهیدات لازم را در این رابطه اتخاذ کنند.

گودرزی گفت: روز چهارشنبه ورود هوای سرد باعث بارش باران و وزش باد شدید در  آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل زنجان، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی شده و بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود. شدت بارش در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در گیلان، مازندران و اردبیل رخ خواهد داد.  طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل خزر و  پنجشنبه و جمعه در دامنه جنوبی البرز وزش باد افزایش پیدا کرده و دما بین ۵ تا ۱۰ درجه سردتر خواهد شد. همچنین از دوشنبه تا پنجشنبه  آب‌های خلیج فارس و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج خواهند بود.

وی افزود: آسمان تهران امروز صاف همراه با وزش باد خواهد بود. بیشینه دما در تهران به ۲۵ درجه سانتی گراد خواهد بود، البته دما در تهران در روزهای آینده کاهش خواهد یافت.