شناسهٔ خبر: 99192 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد:

برنامه‌ریزی برای توسعه کریدورهای ریلی بین‌المللی/ جذب سرمایه خارجی در راه‌آهن در دستور کار قرار دارد

مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید راه‌آهن با حضور وزیر راه و شهرسازی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌ریزی برای توسعه کریدورهای ریلی بین‌المللی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی، مدیرعامل جدید شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل سابق و جدید شرکت راه آهن، ضمن تشکر از مدیرعامل پیشین این شرکت و قدردانی از اعتماد دولت به جوانان از برنامه‌ریزی برای برداشتن گام‌های مهم برای توسعه حمل‌ونقل ریلی خبر داد و گفت: اگر به‌دنبال تحقق اهداف برنامه ششم توسعه برای به دست آوردن سهم ۲۰ درصدی از جابه‌جایی مسافر و ۳۰ درصدی از حمل بار توسط حمل‌ونقل ریلی هستیم باید الزامات این مهم فراهم شده و موانع موجود رفع شود. در همین رابطه تلاش خواهیم کرد با همت مضاعف دست در دست هم دهیم تا کریدورهای ریلی فعال شود.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش ارتباطات ریلی  با کشورهای منطقه و جهان از برنامه‌ریزی برای فعال کردن کریدورهای ترانزیتی ریلی خبر داد و افزود:  توجه ویژه‌ای به تولید داخل و حمایت از آن داریم اما کمبودها را از شیوه‌های دیگر تامین خواهیم کرد. معتقدیم توسعه اقتصادی کشور  از مسیر توسعه حمل‌و‌نقل محقق می‌شود و مهمترین مد حمل‌ونقل نیز حمل‌و‌نقل ریلی است.

صالحی با بیان این‌که تأمین مالی از مسیرهای مختلف، جذب سرمایه خارجی و فعال‌سازی کریدورهای بین‌المللی در دستور کار قرار دارد، گفت: در برخی مناطق کشور چشمه‌های بار مهمی با بازدهی بالا وجود دارد که می‌توانیم با ساخت ۱۰ کیلومتر ریل این چشمه‌ها را به شبکه سراسری کشور متصل کنیم.

وی همچنین وعده داد که  مشکلات استخدامی و حقوق و دستمزد کارکنان راه آهن مرتفع خواهد شد.