شناسهٔ خبر: 99220 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد:

بهره‌برداری از فاز نخست هوشمندسازی در فرودگاه‌های مشهد و رشت

فرودگاه رشت فاز نخست پروژه‌های هوشمندسازی و توسعه دولت الکترونيک در فرودگاه بين‌المللی شهيد هاشمی‌نژاد مشهد و فرودگاه سردار جنگل رشت ۲۷ مهر افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مراسم بهره برداری از فاز نخست پروژه های هوشمندسازی و توسعه دولت الکترونیک با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و اعضای کارگروه هوشمندسازی و توسعه دولت الکترونیک ه صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

در گام نخست هوشمندسازی در فرودگاه‌های کشور، پروژه های فرودگاه های بین المللی مشهد و رشت افتتاح خواهند شد.

بر اساس اعلام کارگروه مربوطه، در فرودگاه بین المللی مشهد این پروژه‌ها شامل سیستم هوشمند نمایش اطلاعات پرواز (FIDS) در سه ترمینال، سیستم هوشمند اعلان پرواز اتوماتیک (PA) در ترمینال یک، ارائه اینترنت به مسافران در هر سه ترمینال، سامانه هوشمند مدیریت یکپارچه فروش کالا و خدمات، دوربین‌های پلاک خوان در مبادی ورودی و خروجی پارکینگ ها، سامانه هوشمند رزرو تاکسی درون شهری در ترمینال یک، سامانه هوشمند دریافت کارت اطلاعات پرواز برای استفاده مسافران پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایرتور و شرکت هواپیمایی آتا در ترمینال شماره یک، رونمایی از پورتال جدید فرودگاه مشهد مبتنی بر خدمات فرودگاهی و نصب و راه اندازی هشت عدد کیوسک هوشمند عامل در ترمینال یک است.

در فرودگاه رشت نیز این پروژه‌ها شامل راه‌اندازي سـرویس کیوسک تعاملی براي ارائه خدمات الکترونیکی به مسافران، راه‌اندازي سیسـتم رزرو تاکسی، راه‌اندازي سیستم پارکینگ هوشمند، راه‌اندازي سرویس نظرسنجی و راه اندازي سرویس فرودگاه مجازي با قابلیت ارائه خدمات و راهنمایی مسافرین بر اساس موقعیت مکانی می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛  گفتنی است؛ فراهم کردن ابزار‌ها و زیرساخت‌ها برای تحقق حمل‌ونقل هوشمند یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که همه کشور‌ها به آن توجه ویژه دارند. در ایران نیز از سال گذشته برنامه ریزی برای اجرای این مقوله با تشکیل کارگروهی تحت این عنوان در فرودگاه ها آغاز به کار کرده است.