شناسهٔ خبر: 99235 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تخلیه و بارگیری بیش از ۹۷۶ هزار تن فرآورده‌های نفتی در بندر امام(ره) از ابتدای سال/ رشد ۳۳۶ درصدی ترانزیت نسبت به سال قبل

بندر امام خمینی به دنبال تخلیه و بارگیری بیش از ۹۷۶ هزار تن فرآورده‌های نفتی در شش ماهه نخست سال جاری در پایانه‌های نفتی بندرامام(ره)، نزدیک به ۵۰۰ هزار از این نوع کالا از مبدأ بندرامام‌(ره) ترانزیت شد که بیش از ۳۳۶ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در نیمه نخست سال جاری بیش از ۹۷۶ هزار تن در مجتمع بندری امام خمینی(ره) از طریق رویه‌های ترانزیت، صادرات و واردات تخلیه و بارگیری شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  ۱۴۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 رشد ۲۳ درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندرامام(ره)

۲۲ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۳۳۳ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در شش ماهه نخست سال جاری در مجتمع بندری امام خمینی(ره)، تخلیه و بارگیری شد که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد۲۳ درصدی داشته است.  در نیمه نخست سال جاری  بیش از ۷۱ هزار TEU  کالای کانتینری تخلیه و بارگیری شده است.

با پهلوگیری ۱۶۰ فروند کشتی حامل کالای اساسی در مدت یاد شده بیش از ۹ میلیون تن انواع کالای اساسی در این بندر بزرگ تجاری تخلیه شده که ۲۴ درصد رشد نسبت مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

 قریب به ۱۰ میلیون تن انواع کالاهای اساسی در شش ماهه نخست سال جاری از مبدأ بندرامام‌(ره) وارد کشور شده است که ۷۰ درصد از سهم کالاهای اساسی وارداتی به کشور را تشکیل می‌دهد.

از عمده‌ترین کالاهای اساسی می‌توان به ذرت، کنجاله‌ سویا، دانه روغنی و شکر به میزان ۹ میلیون و ۶۹۶ هزار تن از اشاره کرد که در نیمه نخست سال جاری در بندرامام خمینی(ره) تخلیه شده است و ۲۱ درصد رشد را به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

 ۹ میلیون و ۵۸۸ هزار تن کالاهای اساسی از بندر امام(ره) به اقصی نقاط کشور ارسال شده که این امر حاکی از رشد ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است؛ بیش از ۸ میلیون و ۶۵۴ هزار تن از این میزان از طریق ناوگان جاده ای و بیش از ۹۳۳ هزار تن با استفاده از ناوگان ریلی ارسال شده است که به ترتیب رشد ۱۸ و ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، یادآور می‌شود همجواری مجتمع بندری امام خمینی(ره) با کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخورداری از پسکرانه بندری برخوردار از شبکه مواصلاتی گسترده جاده‌ای با مرزهای غربی کشور موجب شده این بندر مسیر ترانزیتی مساعدی برای انتقال فرآورده‌های نفتی به شمار آید.