شناسهٔ خبر: 9928 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حاجی‌اسماعیلی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

زمان اوج سفرهای تابستانی/ ناوگان عمومی ظرفیت کامل برای خدمات‌رسانی دارد/ سانحه مرتبط با حمل و نقل عمومی در عید فطر نداشتیم

اتوبوس مرز ترکیه مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توجه به ایمنی ناوگان را مهمترین نکته‌ تأکیدی به صنوف حمل‌ونقل مسافری خواند و گفت: مدیران فنی شرکت‌ها موظفند قبل از حرکت خودرو ایمنی آن را چک کنند تا عیب و نقصی نداشته باشد.

محسن حاجی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره میزان استقبال مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در دور دوم سفرهای تابستانی گفت: کلیه ناوگان مسافری عمومی تجهیز و آماده شدند تا بدون مشکل به مردم خدمات رسانی کنند.

وی افزود: با توجه به آنکه سفرهای تابستانی توزیع می‌شود و مانند سفرهای نوروزی نیست که در یکی دو روز پیک سفر وجود داشته باشد بنابراین هیچ مشکلی برای تهیه و رزرو بلیت برای کسانی که می‌خواهند از ناوگان مسافری حمل و نقل عمومی جاده‌ای استفاده کنند نیست.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هفته آخر شهریور را زمان اوج سفرهای تابستانی مردم خواند و اظهار کرد: ظرفیت ناوگان عمومی به اندازه کافی وجود دارد معمولا تفاوت سفرهای تابستانی با نوروزی در این است مردم برای سفرهای تابستانی از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند و کسانی که وسیله نقلیه ندارند و می‌خواهند از وسایل حمل‌ونقل عمومی بهره گیرند ظرفیت ناوگان مسافری عمومی به اندازه کافی برای خدمات‌رسانی به آنها موجود است.

وی با بیان اینکه در تعطیلات عید فطر هیچ سانحه‌ای مربوط به حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس٬ میدل‌باس و سواری گزارش نشد ادامه داد: سازمان راهداری مرتب با تشکل‌های صنفی حمل و نقل مسافری جلسه می‌گذارد و آنها دستور جلسات را به شرکت‌های زیرمجموعه منتقل می‌کنند همچنین نقطه‌نظرات و بخش‌نامه‌های صادره سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای مدیران‌کل استان‌ها ارسال می‌شود و آنها نیز بخش‌نامه‌ها را به اطلاع تشکل‌های صنفی استانی می‌رسانند.

حاجی اسماعیلی یادآور شد: مهمترین نکته‌ای که به صنوف حمل و نقل مسافری تأکید می‌شود توجه به ایمنی ناوگان است و مدیران فنی شرکت‌ها موظفند قبل از حرکت خودرو ایمنی آن را چک کنند تا عیب و نقصی نداشته باشد./

نظر شما