شناسهٔ خبر: 99286 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

اجرای راهداری زمستانی در قالب ۳۴ اکیپ در همدان

مسعود رستمی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان از آمادگی راهداری استان برای اجرای طرح زمستانی در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، مسعود رستمی گفت: از ابتدای سال در بحث آماده کردن ماشین آلات، تعمیر راهدارخانه ها و غیره اقدامات لازم انجام می شود و در شهریورماه به اوج خود می رسد.

وی در تشریح این اقدامات افزود: در این زمینه در بحث آمادگی ماشین آلات راهداری و در صورت نیاز، تعمیرات و تجهیزات مورد نیاز آن ها را در پیش می گیریم.

معاون راهداری استان همدان در این خصوص به خرید تیغه، باطری، لاستیک، ضدیخ و غیره اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر، این اقدامات در استان همدان انجام و موارد مورد نیاز تهیه شده است.

رستمی از آمادگی راهداری استان همدان برای اجرای طرح زمستانی در سال جاری خبر داد و گفت: در سطح شهرستانی نیز جلساتی برگزار و پیگیری ها و اقدامات لازم انجام شده است.

این مسئول یادآور شد: تعداد ۳۴ اکیپ راهداری در ۳۴ نقطه استان همدان داریم که تعداد ۲۴ مورد آن ها راهدارخانه ثابت و ۱۰ راهدارخانه به شکل سیار فعالیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه این راهدارخانه ها در سطح ۱۰ شهرستان در استان فعال هستند، بیان کرد: این اکیپ ها شامل تعداد ۳۱۲ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، سنگین، نیمه سنگین، استیجاری و تملکی است.

رستمی با بیان اینکه در قالب طرح راهداری زمستانی تعداد ۵۳۳ پرسنل در قالب مسئولیت اکیپ ها، پشتیبانی و غیره فعالیت دارند، تأکید کرد: طرح راهداری زمستانی از نیمه آذرماه سال جاری آغاز خواهد شد و هم اکنون نیز در برخی از نقاط استان همدان مانند گردنه اسدآباد که امکان بارش برف را دارند، تمهیدات لازم اندیشیده و آمادگی وجود دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان با بیان اینکه عملیات تهیه و ذخیره سازی شن و نمک مورد نیاز راهدارخانه‌ها در حال انجام است، ابراز داشت: با این اقدامات تلاش شد تا برای ورود به فصل زمستان بتوانیم بستری ایمن و بدون نقص برای عبور و مرور را فراهم سازیم.