شناسهٔ خبر: 99303 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز مرحله نخست ثبت‌نامِ متقاضیان جهش تولید مسکن در سیستان و بلوچستان

عطاء اله اکبری.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ثبت نام متقاضیان جهش تولید مسکن در استان از امروز ۲۸ مهرماه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ثبت نام متقاضیان جهش تولید مسکن در استان از امروز ۲۸ مهرماه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

وی افزود: متقاضیان یک ماه فرصت دارند تا در سامانه جدید به آدرس saman.mrud.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

اکبری تصریح کرد: طرح جهش مسکن که بطور عمده دهک‌های یک تا چهار جامعه را در بر می‌گیرد مهمترین هدف آن برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون مسکن در سال است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: در این دوره از ثبت نام که اولین مرحله ثبت نام قانون جهش تولید مسکن است در شهرهایی که تاکنون امکان تامین زمین وجود نداشت و شرایط احداث پروژه‌ها مهیا شده، ثبت‌نام آغاز خواهد شد.
اکبری عدم استفاده از امکانات دولتی و تسهیلات یارانه‌ای زمین و مسکن، نداشتن مالکیت خصوصی، تاهل و یا سرپرست خانوار بودن، و داشتن سابقه حداقل پنج سال سکونت اخیر در شهر مورد تقاضای مسکن را از شروط اصلی برای ثبت نام متقاضیان در  این طرح عنوان کرد.
وی تاکید کرد: ساخت واحدهای مسکونی جدید در این طرح به‌صورت تقاضا محور است و در صورت وجود متقاضی واحدهای مسکونی احداث می‌شوند.