شناسهٔ خبر: 99322 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی عنوان کرد:

شروع عملیات تکمیلی اجرای آسفالت محور قتلیش – پیربز

قتلیش - پیربز مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: مناقصه پروژه راهسازی محور روستایی قتلیش به پیربز جهت تعیین پیمانکار آسفالت پروژه در دست انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطر نشان کرد: طول کل این محور برابر 25.9 کیلومتر است که تاکنون 4.5 کیلومتر از مسیر فوق آسفالت و 1.1 کیلومتر ابتدایی مسیر تا روستای قتلیش در حال زیرسازی و آسفالت می باشد. که خانوار برخوردار شامل 3 روستا به تعداد 350 خانوار می باشد.

وی افزود: زیرسازی ، خاکبرداری و خاکریزی این پروژه راهسازی با استفاده ازتوان ماشین آلات و تجهیزات راهداری به صورت امانی اجرا شده است و در این زمینه 3600 متر مکعب خاکریزی انجام شده است.

وی گفت: راه اندازی اکیپ امانی و استفاده از توان تجهیزات و امکانات راهداری در اجرای پروژه های راهسازی در بخشی از محورهای روستایی سبب کاهش هزینه ها و صرفه جویی در منابع شده است.

شهامت افزود: اجرای آسفالت این پروژه توسط پیمانکار انجام شده و در این زمینه جمعاً در سالجاری 60 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطر نشان کرد: ارزش ریالی اقدامات انجام شده برای بهره برداری از این پروژه 120 میلیارد ریال است و در صورت ابلاغ تخصیص بموقع اعتبارات سال مالی 1400 تکمیل روکش پروژه بطول 8 کیلومتر طی 6 ماه آتی قابل انجام خواهد بود.

شهامت در خاتمه اشاره نمود: کل راههای روستایی شهرستان بجنورد اعم از آسفالت، شوسه وخاکی 710 کیلومتر می باشد که طی سنوات گذشته بالغ بر 372 کیلومتر راه روستایی آسفالت شده و برای آسفالت 13 کیلومتر تا پایان سال مالی 1400 در شهرستان بجنورد برنامه ریزی شده است که با تجمیع امکانات راهداری و پیمانکاران عملیاتی خواهد شد.