شناسهٔ خبر: 99332 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای ارتقاء سطح دانش تخصصی و مهارتهای شاغلین بخش حمل و نقل جاده ای:

نشست هم اندیشی مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان

مدرس گرجی مدیرکل به منظور واگذاری آزمون بدو خدمت رانندگان حمل ونقل عمومی بار و مسافربه سازمان فنی و حرفه ای استان جلسه با حضور مدیران کل و معاونان ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و آموزش فنی و حرفه ای استان و روسای انجمن های صنفی رانندگان بار و مسافر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان) در این نشست محمد راشد مدرس گرجی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ضمن گرامیداشت هفته وحدت با اشاره به نقش آموزش اظهار داشت: آموزشی مهم است که تغییر ایجاد نماید و اثربخش و مستمر باشد. هرصنفی که سه گزینه آموزش، توسعه و نوآوری را داشته باشد موفق است. مدرس گرجی با بیان اینکه آموزش فرهنگ رانندگی در جاده ها نقش بسزایی در کاهش سوانح رانندگی دارد، افزود: آموزش هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری در فرهنگ رانندگی است. مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای کردستان با اشاره به حضور ۱۶ هزار راننده ناوگان عمومی بار و مسافر در استان، نیروی کار با مهارتهای لازم بویژه رانندگی و کسب مدرک برای فرهنگ سازی رانندگی در جاده های کشور را الزامی دانست.

در ادامه این نشست سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه کشوری میان سازمان آموزش فنی و حرفه ای و سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای کشور، از آمادگی این اداره کل در جهت اجرایی نمودن این تفاهم نامه در استان کردستان خبر داد .

شایان ذکر است مخاطبین این تفاهم نامه: رانندگان حرفه ای ناوگان بار و مسافر در حوزه های بین الملل برون شهری و روستایی ؛ مدیران ، متصدیان ، مدیران فنی و کارکنان شرکتهای حمل و نقل و مشاغل وابسته به حمل و نقل جاده ای ؛ متصدیان و مسئولین فنی مراکز معاینه فنی ؛ مهمانداران شاغل در اتوبوس های بین شهری ؛ اپراتورهای ماشین آلات و تجهیزات راهداری و راهسازی هستند.