شناسهٔ خبر: 99357 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده بستک؛

سرقت تابلوها و حوادث طبیعی دو عامل اصلی تعویض علائم ایمنی هستند

عليپور رييس شهرستان بستك سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بستک بر لزوم پیگیری و برنامه ریزی برای حفاظت تابلو ها و علائم ایمنی در سطح محورهای مواصلاتی از سرقت، حوادث طبیعی و یا تخریب بر اثر تصادفات تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، علیپور اظهار داشت: نصب علائم و تابلوهای هشدار دهنده در محورهای مواصلاتی یکی از وظایف اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای است که متاسفانه علی رغم ترمیم و تعویض این تابلوها، تعداد قابل توجهی از این علائم همچون پایه مسیر نما، تابلوهای اخطاری، انتظامی و اطلاعاتی، بشکه ترافیکی، چراغ های چشمک زن و صفحه گاردریل به سرقت می رود.

وی ادامه داد: علائم جاده ای سرقت شده با قیمت‌های بسیار اندک به دلالان و خریداران کالا های مسروقه فروخته می‌شود، در حالیکه اداره‌ کل راهداری وحمل ونقل جاه ای استان برای خرید و نصب مجدد آنها هزینه‌های سنگینی را متحمل می شود ،که اعتبارات ناشی از جبران خسارات می‌توانست در زمینه بهسازی جاده‌های استان صرف شود.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بستک با بیان اینکه تابلوها و علائم هشدار دهنده با هدف راهنمایی و هدایت رانندگان و ارتقاء ایمنی و حفظ جان مسافران نصب شده است، یادآور شد: آشکارسازی راه ها، نصب تابلو در مکان‌های مناسب و حفظ حریم راه ها از مهمترین اقدامات اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای در زمینه ارتقای ایمنی راه‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: از مردم تقاضا می شود در صورت مشاهده سرقت و یا خرید و فروش علائم جاده ای، مراتب را فوراً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند یا از طریق تماس با تلفن ۰۷۶۴٤٣٢٢٥٣٠جهت رسیدگی فوری گزارش دهند.