شناسهٔ خبر: 99378 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

پیش‌بینی ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل استان اردبیل/ پایان عملیات احداث راه‌آهن اردبیل در سال ۱۴۰۱

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از پیش‌بینی ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در دومین روز از سفر خود به استان اردبیل و در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی ۴۰۰۰ واحد مسکونی در شهر اردبیل، اظهار داشت: سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان اردبیل دستاوردهای خوبی برای مردم استان خواهد داشت. در حوزه راه و شهرسازی دو محور راه سازی و مسکن در دستور کار قرار دارد و برای حل مشکلات زیرساخت‌های حمل‌و‌نقلی حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار  در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این ۲۰۰۰ میلیارد تومان مربوط به مصوبات سفر برای توسعه بزرگراه‌ها، راه آهن و راه‌های روستایی استان اردبیل است.  برای توسعه راه‌آهن هزار و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و با توجه به این اعتبار می‌توان گفت که در سال ۱۴۰۱ پایان عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل و آغاز بهره‌برداری از این راه‌آهن را جشن خواهیم گرفت. همچنین شاهد  آغاز عملیات اجرایی راه آهن اردبیل-پارس آباد خواهیم بود که نقش مهمی در کریدور شمال-جنوب و توسعه ترانزیت در کشور دارد. 

وی ادامه داد: برای توسعه بزرگراه‌ها نیز اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است، چراکه استان عقب‌ماندگی‌های در حوزه راه‌های روستایی و بزرگراه‌ها دارد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه در طرح جهش تولید مسکن احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال پیش‌بینی شده است، گفت: در استان اردبیل شاهد آغاز تولید ۴۰۰۰ واحد مسکونی در اولین گام خواهیم بود.

وی افزود: مزیت‌های خوبی در قانون و طرح جهش تولید پیش‌بینی شده است و مردم با اطمینان می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.  جا دارد از نمایندگان محترم استان اردبیل که نقش مهمی در تصویب قانون جهش تولید داشتند نیز تشکر کنم.