شناسهٔ خبر: 99421 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد: کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

آسمان صاف و گاهی غبارآلود تهران در اولین روز آبان / مناطق مرتفع و کوهستانی البرز در پنج روز آینده سفیدپوش می‌شود

گرد و غبار به‌گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، امروز شنبه اول آبان تهران با حداکثر دمای ۲۰ درجه بالای صفر، آسمانی صاف و گاهی همراه با غبار محلی را خواهد داشت.

کبری رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز حداقل دما در تهران و مهرآباد به ۱۰ درجه بالای صفر رسید، گفت: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود فردا نیز شاهد همین حداقل دما در تهران باشیم.

بر اساس گزارش وی، امروز در مناطقی از آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، شمال زنجان و اواخر وقت امروز در غرب گیلان بارش پراکنده روی می‌دهد.

رفیعی همچنین شهرکرد و بیرجند را با دمای حداقل دو درجه زیر صفر سردترین مراکز استان در روز جاری اعلام کرد و افزود: امروز همدان و بجنورد نیز دمای یک درجه زیر صفر و زنجان و مشهد نیز دو درجه بالای صفر را تجربه کردند.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور، به ترتیب بندرعباس را با دمای حداکثر ۳۷ درجه بالای صفر و اهواز با ۳۴ درجه بالای صفر را گرم‌ترین مراکز استان در روز گذشته گزارش داد.

وی با اعلام اینکه فردا یکشنبه در گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش پراکنده روی می‌دهد، تصریح کرد: روز دوشنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل،  گیلان و مازندارن و همین‌طور در ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و  سمنان بارش باران، وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشورهمچنین پیش‌بینی کرد: اواخر وقت روز دوشنبه و طی روز سه‌شنبه بارش‌ها در گیلان و مازندارن شدت بیشتری خواهد داشت و شاهد مواج بودن دریای خزر خواهیم بود.

رفیعی درباره وضعیت هوای روز سه‌شنبه نیز با بیان اینکه در گیلان، مازندارن و گلستان شاهد بارش باران  خواهیم بود، افزود: در اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و همین‌طور ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش پراکنده اتفاق می افتد.

وی در عین حال اعلام کرد: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در مناطق جنوبی ایران باتوجه‌به تقویت جریانات جنوبی، در جنوب سیستان‌وبلوچستان، استان هرمزگان، ارتفاعات جنوبی کرمان و روز چهارشنبه در بخش‌هایی از سیستان‌وبلوچستان بارش رگبار باران و رعد و برق را خواهیم داشت.

بنابر گزارش این کارشناس سازمان هواشناسی کشور، طی پنج روز آینده نیز بارش‌ها در مناطق مرتفع و کوهستانی البرز بیشتر به شکل برف خواهد بود؛ بنابراین انتظار لغزنگی جاده‌ها و کاهش دید را برای مناطق داریم.