شناسهٔ خبر: 99445 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

قوانین نظام مهندسی اصلاح و تدوین جدید خواهد شد/ قوانین به زودی به مجلس ارسال می شود

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از تدوین قوانین جدید نظام مهندسی و ارسال به زودی آن به مجلس جهت تصویب خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان در کشور برگزار و میزان مشارکت در این دوره حکایت از رشد 115 درصدی داشت. انتخاباتی که براساس قانون وزارت راه و شهرسازی نظارت عالیه بر روند برگزاری آن داشت و برخلاف هشت دوره قبلی کاملا به شکل تمام الکترونیکی و با مشارکت بالا برگزار شد.

در نهمین دوره انتخابات اعضای هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان که در ۳۱ استان کشور به شکل تمام الکترونیکی برگزار شدیکی از مهترین ویژگی این دوره از انتخابات تعارض منافع و کاهش هزینه برگزاری انتخابات و همچنین افزایش میزان مشارکت با توجه به الکترونیکی برگزار شدن آن بود. در این انتخابات بنا بر تاکید وزیر راه و شهرسازی، کسانی که در خصوص تعارض منافع در نظام مهندسی استان‌ها رعایت بخشنامه‌های وزارتخانه را نکردند، پروانه‌هایشان به استناد بند ج ماده ۲۳ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی تعلیق شد.

در همین خصوص با پایان انتخابات نظام مهندسی که از سوی خیلی از کارشناسان نوید یک فصل جدید در این حرفه و این سازمان را شاهد خواهیم بود، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در توییتی از تدوین قوانین جدید نظام مهندسی ساختمان کشور خبر داد و نوشت: در حال تدوین و اصلاح قوانین جدید نظام مهندسی هستیم که به زودی به مجلس جهت بررسی و تصویب ارسال می‌کنیم. تا انشاالله این دغدغه‌های شما عزیزان رفع شود.