شناسهٔ خبر: 99489 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

به ریاست رییس سازمان هواشناسی:

بیست و پنجمین نشست کمیته هماهنگی هواشناسی–آبشناسی دریای خزر (CASPCOM) برگزار شد

کپسکام بیست و پنجمین نشست کمیته هماهنگی هواشناسی–آبشناسی دریای خزر (CASPCOM) به ریاست رییس سازمان هواشناسی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز دوشنبه سوم آبان، بیست و پنجمین نشست کمیته هماهنگی هواشناسی–آبشناسی دریای خزر (CASPCOM) بصورت مجازی در سازمان هواشناسی کشور با ریاست سحر تاجبخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی برگزار شد. در این نشست که با حضور کشورهای حاشیه خزر یعنی جمهوری آذربایجان، فدراسیون روسیه، جمهوری قزاقستان و ترکمنستان برگزار شد، مواردی چون بررسی نوسانات تراز آب دریای خزر، بررسی شرایط اقلیمی جنوب دریای خزر، تبادل اطلاعات و داده های سواحل خزر جهت تهیه کاتالوگ آب و هواشناسی و همکاری با کنوانسیون تهران جهت توسعه پایدار کشورهای دریای خزر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییس سازمان هواشناسی  در افتتاحیه این نشست، با اشاره به اهمیت اکوسیتم دریای خزر به عنوان بزرگترین دریاچه محصور در خشکی جهان  برای پنج کشور همسایه این دریاچه گفت: اخیرا به دلیل تغییرات اقلیمی دریای خزر نوسانات سطح تراز آب را تجربه کرده است. 

وی ادامه داد: از آنجایی که آینده اکوسیستم منطقه‌ای دریای خزر برای همه ما اهمیت دارد، این نشست برگزار شده است تا اعضای این کارگروه تصمیم و پیشنهادات خود را برای منفعت بردن کل منطقه ارائه دهند.

تاجبخش افزود: به این منظور بیست و پنجمین نشست کپسکام برگزار شده است و همچنین از تاریخ  ۲۷ تا ۲۸ اکتبر نشست علمی تغییرات اقلیمی دریای خزر برای توجه بیشتر به این منطقه مهم برگزار خواهد شد.