شناسهٔ خبر: 99494 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سرپرست مركز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد:

شفافیت و پاسخگویی سریع دو راهبرد اساسی/ تغییر رفتار عامل انسانی، نیاز به تغییر باورها و اقناع افكار عمومی دارد

جلسه سرپرست مركز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی در نشست هم اندیشی با مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمان راهداری، ستادی و استانی بر شفافیت و پاسخگویی سریع به عنوان دو راهبرد اساسی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همزمان با سالروز تأسیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نشست ویدیو كنفرانس هم‌اندیشی مدیران و كارشناسان روابط‌عمومی این سازمان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، سرپرست مركز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی و مدیران و كارشناسان ستادی و استانی روابط‌عمومی برگزار شد.

براساس این گزارش امین كیانی سرپرست مركز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، ضمن تأكید بر وظیفه خطیر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نگهداری راه‌ها و مدیریت حمل و نقل كشور، اظهار داشت: روابط‌عمومی‌ها باید در پاسخگویی به مردم پیشتاز باشند و از تمامی ظرفیت‌های مجموعه وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای اطلاع‌رسانی سریع و شفاف به مردم و برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبان بهره‌گیری به عمل آورند.

وی سامانه ۱۴۱ را یكی از ابزارهای مناسب در حوزه اطلاع‌رسانی دقیق و لحظه‌ای به كاربران جاده‌ای، دانست و افزود: این روند می‌بایست تداوم داشته باشد و علاوه بر این سامانه، از دیگر ظرفیت‌ها از جمله پتانسیل موجود در زمینه تبلیغات محیطی و بیلبوردهای جاده‌ای نیز بهره‌گیری لازم به عمل آید.

كیانی ارتقای ایمنی تردد در جاده‌ها را  كاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای برشمرد و افزود: تغییر رفتار عامل انسانی، نیاز به تغییر باورها و اقناع افكار عمومی دارد كه باتوجه به شرایط متفاوت اقلیمی و جوی در استان‌ها، ضروری است برنامه‌های ارتباطی در رسانه‌ها طراحی و اجرا شود.

سرپرست مركز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت متناسب‌سازی تكالیف سازمانی با حقوق مردم در راستای شفافیت و سرعت‌بخشی به مطالبات و رسیدگی به حقوق شهروندان دانست و اظهار داشت: نقطه چالش زمانی بوجود می‌آید كه بین تكالیف، وظایف و حقوق متصور تناسب وجود نداشته باشد بنابراین وظایف عمده روابط‌عمومی در سازمانها ایجاد این تناسب و تعادل از طریق اطلاع‌رسانی مناسب است.

كیانی شفافیت و كارآمدی را دو بال مؤثر هر سازمان برای پاسخگویی به مردم بیان كرد و افزود: به دنبال تأسیس بانك ایده در وزارت راه و شهرسازی هستیم تا فضای گفت‌وگوی دو سویه با مردم و مخاطبان ایجاد شود.

وی با اشاره به ضرورت شخصیت‌پردازی و ایجاد منزلت اجتماعی برای راهداران و رانندگان تلاشگر كه بر مردم خدمات‌رسانی می‌كنند، یادآور شد: روابط‌عمومی باید طراح سناریوهای رسانه‌ای باشد و باتوجه به فعالیت‌های اولویت‌دار، مأموریت‌های سازمان مشخص شود و تحقق پیدا كند.