شناسهٔ خبر: 99504 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید فلاحی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی عنوان شد:

توسعه راه های ارتباطی استان ایلام توسعه زیرساختهای حمل و نقل ملی و بین المللی را درپی دارد

بازدید فلاحی نماینده استان ایلام از طرح های راه و شهرسازی1.JPG نماینده استان در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام، ضمن تشکیل جلسه و بازدید از طرح های این اداره کل، آخرین وضعیت اجرای این طرح ها را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)، عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در جلسه با فلاحی درخصوص طرح های حوزه راه و شهرسازی استان گفت: در حال حاضر ۴۳ طرح راهسازی با قرارداد اولیه بالغ بر ۲۲۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است واین اداره کل طرح های بزرگی در حوزه ساخت ساختمانهای عمومی و دولتی و باز آفرینی شهری در دست اجرا دارد و طرح جهش تولید مسکن نیز از دیگر طرح های عظیم در دست اجرای این اداره کل در کنار طرح های مطالعاتی جامع و جامع تفضیلی و تفضیلی  و حفاظت و حراست از اراضی ملی و دولتی می باشد که بر عهده این دستگاه اجرایی است.

بهادری با بیان اینکه در استان ایلام ۱۷۰۵۳ مورد ثبت نام برای مسکن ملی به ثبت رسیده است افزود: از این تعداد تا کنون ۳۸۳۱ مورد حائز شرایط اولیه و ۲۹۸۱ مورد نیز تایید نهایی شده است از این تعداد اشخاص تأیید شده نیز ۱۷۰۳ نفر اقدام به واریز سهم آورده بالای ۴۰ میلیون تومانی نموده اند.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون ۱۵۳۸۸۲ مترمربع( بیش از ۱۵هکتار) زمین جهت احداث مسکن طرح اقدام ملی سطح استان واگذار شده ومراحل احداث ۱۴۰۰ واحدمسکونی توسط کارگزاریها طبق تفاهمنامه های مختلف ازجمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی( ره) ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ... اجرایی شده و۱۱۹۶ واحد نیز در حال مراحل صدور پروانه احداث است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام میزان سهمیه مسکن مورد نیاز شهر های استان و وضعیت زمین موجود مورد نیاز در طي دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱طبق قانون جهش تولید مسکن ۱۴۰۶۲ واحد عنوان کرد که برای احداث این میزان واحد مسکونی تا کنون ۵۰۸۷۹ متر مربع زمین در نظر گرفته شده که قابلیت احداث ۲۹۳۹ واحد مسکونی را دارد و برای تامین زمین ما بقی واحدهای در نظر گرفته شده ۱۵۶۴۴۰۹ متر مربع از طریق الحاق به محدوده شهرها در حال انجام می باشد که در صورت تحقق این میزان زمین قابلیت احداث ۲۰۳۵۷ واحد مسکونی طبق استانداردهای تعریف شده در آن وجود دارد.

در ادامه فلاحی به همراه بهادری از طرح های احداث کنارگذر جنوب غربی شهر ایلام، احداث قطعات اول و دوم بزرگراه ایلام- مهران، احداث تقاطع غیر همسطح ملکشاهی و ساختمان برج هنر و محل احداث مسکن ملی شهر ایلام بازدید کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در این بازدید گفت: پروژه کنارگذر جنوب غربی شهر ایلام با هدف هدایت ترافیک جاده ای کرمانشاه- قلاجه- ایوان به سمت مرز بین المللی مهران اخیراً تعریف و اجرایی شده است، طول این طرح با رمپهای تقاطع های غیر هم سطح طرفین حدود ۳ کیلومتر می باشد، مبلغ قرارداد این طرح ۸۴ میلیارد تومان و مدت اجرای آن ۱۸ ماه تعریف شده و در صورت تأمین اعتبار به موقع تکمیل خواهد شد.

بهادری در خصوص تکمیل بزرگ راه ایلام- مهران گفت: قطعه اول این طرح حد فاصل روستای مهدی آباد تا تقاطع ماربره به طول ۱۱ کیلومتر است که در این ۱۱ کیلومتر دو دستگاه تونل به ترتیب به طول ۸۴۰ و ۷۵۰ متر به طور کامل حفاری و کف برداری شده و عملیات لاینینگ تونل ۷۵۰ متری ظرف چند روز آینده آغاز می شود، در این قطعه عمده عملیات ترانشه برداری و خاکبرداری و خاکریزی به انجام رسیده و در مجموع این قطعه ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در خصوص قطعه دوم بزرگراه ایلام- مهران گفت: ۸ کیلومتر از این قطعه که طول آن ۱۹ کیلومتر است(حد فاصل تقاطع ماربره تا تقاطع صالح آباد) با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال اجرا است و ظرف ۴ ماه آینده این قطعه به طور کامل تکمیل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در بازدید از ساختمان برج هنر شهر ایلام گفت: برج هنر اسلامی شهر ایلام از نیازهای فرهنگی استان است که با پیگیری این اداره کل و مسوولان استان و همکاری و همراهی وزارت راه و شهرسازی (شرکت باز آفرینی شهری ایران) در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۰۰ متر مربع با زیربنای ساختمانی هشت هزار متر مربع در هفت طبقه در حال احداث است.

وی با بیان اینکه فازل اول این طرح به ÷ایان رسیده و پیمانکار مشغول اجرای فاز دوم آن است افزود: عملیات اجرایی فاز دوم (دیوارکشی، تأسیسات، نازک کاری و .... ) آغاز شده که نیازمند تأمین اعتبار است.

فلاحی در پایان بازدید امروز از طرح های حوزه راه و شهرسازی استان گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان متولی طرح ها و پروژه های عظیمی در سطح استان است و این طرح ها مخصوصاً در حوزه راه پروژه هایی هستند که نه تنها برای استان بلکه در سطح ملی حائز اهمین بوده و می طلبد در سطح ملی پی گیر تسریع روند اجرای این طرح ها باشیم و در این زمینه رایزنیهای مختلف انجام شده و این پی گیریها ادامه خواهد داشت تا انشاالله بتوانیم با تأمین اعتبار به موقع این طرح ها به ثمر به پایان برسند.