شناسهٔ خبر: 99505 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفت ماهه نخست سال جاری انجام گرفت؛

افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در سیستان و بلوچستان

ترمینال انقلاب زاهدان رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر بوسیله ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری در هفت ماهه سال جاری در حوزه تحت پوشش این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) علیرضا کیخا اظهار داشت: یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۲۹۲ مسافر در این مدت در قالب ۱۴۱ هزار و ۴۷۵ سفر وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده ای استان شامل اتوبوس، مینی بوس و خودروهاي سواري كرايه برون شهري جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۲ درصدی در جابجایی مسافر و افزایش ۱۸ درصدی در تعداد سفر را نشان می دهد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار موجود، ۵۹ درصد سفرهای ثبت شده در این مدت به مقاصد درون استانی و ۴۱ درصد به مقصد برون استانی انجام شده است.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از رعایت پروتکل های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری استان خبر داد و افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ضد عفونی وسایل حمل و نقل عمومی جاده ای قبل از حرکت و الزام کارکنان، رانندگان و مسافران به استفاده از ماسک از جمله موارد مورد تاکید این اداره کل به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ناوگان حمل و نقل عمومی بوده که مورد توجه فعالان این بخش قرار گرفته است.

کیخا با بیان اینکه متوسط عمر ناوگان اتوبوسی تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ۱۵ سال است، گفت: در حال حاضر تعداد ۳ پایانه مسافری، ۴ انجمن صنفی کارفرمایی شرکت ها، ۲ انجمن صنفی کارگری رانندگان، ۲ هزار و ۳۶۸ راننده مسافری، ۹۳۸ دستگاه ناوگان اتوبوسی، یک هزار و ۴۹۱ دستگاه ناوگان مینی بوسی و ۷۹۱ دستگاه ناوگان سواری در حوزه عملکرد این اداره کل به هموطنان گرامی خدمات ارائه می دهند.