شناسهٔ خبر: 99512 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و راه‌‌های روستایی اداره کل راهداری استان اعلام کرد:

آسفالت بالغ بر ۳۱ کیلومتر از راه‌های روستایی خراسان‌جنوبی

راه روستایی- خراسان جنوبی.jpg معاون فنی و راه‌ های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۱ کیلومتر از جاده‌های راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال آسفالت شده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)،حمید سهرابی،معاون فنی و راه‌ های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: این استان بالغ بر ۱۱۵۰۰کیلومتر راه روستایی دارد که از این میزان۵۹۰ کیلومتر از آسفالت مناسب برخوردار است که ۵۱ درصد راه‌های روستایی را شامل می‌شود.

سهرابی ادامه داد:از ابتدای سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۱ کیلومتر از جاده‌های راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال آسفالت شده که بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته و البته به شرط تامین اعتبار تا پایان سال مالی امسال ۹۰ کیلومتر از راه های روستایی استان آسفالت خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شاخص برخورداری از راه روستایی به طول کل راه‌ها به ۹۷ درصد رسیده است.

سهرابی ابراز امیدواری کرد: با تأمین اعتبارات لازم و قیر مورد نیاز در ادامه سال ۱۴۰۰،نیز شاهد افزایش روند عملیات آسفالت در محورهای مواصلاتی استان و به تبع آن بخشنده کردن و ایمن سازی جاده‌ها باشیم.

معاون فنی و راه‌ های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: روستاها کانون مهم تولید و اشتغال در هر جامعه‌ای به شمار می‌روند، بهبود وضعیت زیرساختی از جمله راه‌های روستایی یکی از راه‌های رسیدن به توسعه همه جانبه این مناطق است.