شناسهٔ خبر: 99513 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

مشکلات فرودگاه اردبيل به‌زودی برطرف می‌شود

فرودگاه اردبیل مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی گفت: بخش عمده مشکل لغو پروازها در فرودگاه اردبيل به‌زودی با نصب وبهره‌برداری از سيستم روشنايی پيشرفته مرتفع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سياوش اميرمکري در جلسه بررسي مشکلات فرودگاه اردبيل که در فرودگاه مذکور با حضور وزير راه وشهرسازي، استاندار اردبيل و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، اظهار کرد: با نصب سيستم روشنايی CATII در فرودگاه اردبيل ۶۵ درصد مشکل ديد فرودگاه اردبيل رفع می‌شود. اين سيستم روشنايی فقط در ۳ فرودگاه کشور نصب شده است.

وي افزود: ظرف ۶۰ روز آينده سيستم مذکورنصب وراه اندازی خواهد شد.

 مشکل سوخت‌رسانی فرودگاه پارس‌آباد رفع می‌شود 

اميرمکری تصريح کرد: طبق تفاهم با استانداری اردبيل، مشکل سوخت‌رسانی فرودگاه پارس‌آباد با مشارکت شرکت فرودگاه‌ها برای ساخت ابنيه و تامين تجهيزات سوختگيری از سوی استانداری با هماهنگی و‌ تعامل وزارت نفت رفع خواهد شد.

به گزارش روابط عمومي شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران، اميرمکری گفت: راه‌اندازی يک ايرلاين در فرودگاه اردبيل در مرحله بررسی طرح در شورای عالی هواپيمايی است که در صورت موافقت شورای عالی، ايرلاين مذکور بايد اقدامات لازم براي فعاليت با بيس فرودگاه اردبيل را پيگيری و به نتيجه برساند.