شناسهٔ خبر: 99516 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای اعلام کرد

حضور معاونت راهداری کشور در تدوین «استاندارد بین‌المللی روسازی بتنی بلوکی»

رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای از حضور این معاونت در کمیته تدوین و بازنگری استاندارد روسازی بتنی بلوکی ایالات متحده که تنها استاندارد جهانی برای این نوع روسازی در دنیا محسوب می شود، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا اکبری معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: روسازی بتنی بلوکی نوعی از روسازی است که در آن، قطعات پیش ساخته بتنی در کنار هم قرار می‌گیرند و برای معابر شهری، پارکینگ‌ها و جاده‌های برون شهری (با امکان تردد وسایط نقلیه سبک و سنگین با سرعت‌های تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت) در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

اکبری خاطر نشان‌کرد: این نوع روسازی برای مقاطعی از جاده‌ها مجاور مدارس حاشیه راه‌ها، در جاده‌های عبوری از داخل مناطق مسکونی، قبل از عوارضی‌ها یا پاسگاه‌های پلیس راه یا تقاطع‌ها و توقفگاه‌ها به منظور کنترل سرعت و آرام‌سازی ترافیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون راهداری سازمان‌راهداری و‌حمل و‌نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه این استاندارد تحت عنوان Structural Design of Interlocking Concrete Pavements for Municipal Streets and Roadways است، افزود: این استاندارد با شماره ۵۸-۱۶‌ توسط موسسه مطالعات حمل و نقل انجمن مهندسان عمران آمریکا و انجمن بین‌المللی روسازی بتنی ایالات متحده تهیه شده و جزو استاندارهای ASCE به شمار می‌رود.

به گزارش سازمان‌ راهداری و‌حمل و‌نقل جاده‌ای، وی همچنین اظهار داشت: معاونت راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تدوین نسخه اول این استانداد در سال ۲۰۱۰ و در اولین بازنگری در سال ۲۰۱۶ مشارکت داشته و در تیم بازنگری نسخه جدید نیز حضور دارد.