شناسهٔ خبر: 99521 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خبر داد:

پایان عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی شهید مهدی پرندک در شهرستان زرندیه

پرندک در آستانه هفته پدافند غیرعامل پروژه تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی شهید مهدی پرندک با ۳۴ میلیارد ریال اعتبار آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه شهرسازی (مرکزی)، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از توسعه ابنیه فنی راه‌ها در محورهای مواصلاتی استان مرکزی یاد کرد و افزود: با تلاش بعمل آمده در راستای اهداف سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها یکی دیگر از نقاط پرحادثه از شبکه راه‌های استان مرکزی حذف شد.

وی تصریح کرد: در آستانه هفته پدافند غیرعامل با هدف تحقق اهداف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در کاهش میزان سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن در شبکه راه‌های استان مرکزی، با جدیت بکار گرفته شده در پیشبرد طرح‌های توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل، عملیات اجرایی برای احداث یک دستگاه تقاطع غیرهمسطح در محور قدیم ساوه-تهران محدوده شهرک صنعتی شهید مهدی پرندک به پایان رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: طی روزهای آتی با انجام خط کشی سطح رمپ و لوپ ها و زیرگذر، نصب علائم ایمنی و تابلوهای مورد نیاز و آشکارسازی لازم، این زیرگذر مورد بهره‌برداری کامل قرار خواهد گرفت تا هم استانی های عزیز و کاربران راه‌ها از ایمنی کافی در عبور از این تقاطع برخوردار شوند.

به گفته وی برای تکمیل پروژه تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی شهید مهدی پرندک بیش از ۳۴ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی هزینه شده است که شامل اقدامات گودبرداری، اجرای پل بتنی، اجرای عملیات زیرسازی و روسازی رمپ و لوپ ها، جدول گذاری، تأسیسات زهکشی، اجرای لایه آسفالت، خط کشی، نصب انواع تابلو و علائم ایمنی و بسیاری موارد دیگر می‌باشد.

جهانی ضمن اشاره به محقق شدن وعده‌های داده شده برای بهره‌برداری از این پروژه خاطرنشان کرد: طی دو ماه اخیر این دومین تقاطع غیر همسطحی است که در راه‌های برون شهری استان مرکزی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که این امر نشان از تلاش این اداره کل برای ارائه بهترین خدمات به کاربران جاده‌ای دارد.

بهره‌برداری از تقاطع‌های غیرهمسطح نادرآباد در محور آشتیان-فرمهین و شهرک صنعتی شهید مهدی پرندک در محور قدیم ساوه-تهران با اعتباری حدود ۷۰ میلیارد ریال اقدامی جهادگونه بود که امیدواریم با استمرار این اقدامات روز به روز شاهد افزایش ضریب ایمنی در سطح محورهای مواصلاتی باشیم که مهم‌ترین نتیجه آن کاهش آمار تصادفات و تلفات ناشی از آن است.