شناسهٔ خبر: 99567 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

کارگروه واگذاری ماده ۲۷ قانون الحاق (۲) تصویب کرد:

نوسازی ۲۸ دستگاه لکوموتیو با استفاده از مشارکت عمومی و خصوصی

جلسه کارگروه واگذاری درخصوص پروژه بازسازی و بهره‌برداری 28 دستگاه لکوموتیو شرکت راه آهن کارگروه واگذاری بازسازی ۲۸ دستگاه لکوموتیو شرکت راه آهن جهموری اسلامی ایران با حضور اعضای این کارگروه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست کارگروه واگذاری وزارت راه و شهرسازی به ریاست امیرمحمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی و با حضور نماینده شرکت راه آهن با موضوع پروزه بازسازی و بهره‌برداری ۲۸ دستگاه لکوموتیو شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

کارگروه واگذاری ماده ۲۷ قانون الحاق (۲) تصویب کرد که عملیات اجرایی بازسازی و بهره‌برداری ۲۸ دستگاه لوکوموتیو فاقد استفاده شامل ۱۷دستگاه لکوموتیو GT۲۶،۶دستگاه لکوموتیو G۲۲ و ۵ دستگاه لکوموتیو GEبه بخش خصوصی واگذار شود.

این کارگروه که پیشتر مجوز برگزاری فراخوان واگذاری را صادر کرده بود، مجوز سرمایه‌گذاری تامین‌کننده مالی را که بر اساس فراخوان انتخاب شده است، صادر کرد.

بنا بر گزارش توجیهی این طرح، دوره بازسازی و بهره‌برداری باید از طریق روش PPP  با مشارکت بخش خصوصی و همچنین ذیل ماده (۱۲) قانون رفع موانع تولید (از محل صرفه جویی در مصرف سوخت) با همکاری وزارت نفت اجرایی شده و بخشی از آورده طرح نیز از محل بودجه عمرانی دولت تامین شود.

شایان ذکر است اعتبار مورد نیاز انجام طرح ۱۰۰۳ میلیارد تومان است.