شناسهٔ خبر: 99569 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار آذربایجان‌شرقی:

پیشرفت فیزیکی آزادراه مراغه–هشترود مناسب نیست

eaz_gov_1635269957_7.jpg استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه پیشرفت فیزیکی آزادراه مراغه – هشترود مناسب نیست، گفت: راه‌های برون‌رفت از این وضعیت باید پیگیری شود و در صورتی که طی چند ماه آینده پیشرفتی در اجرای آن حاصل شد، می‌توانیم به مردم منطقه گزارش دهیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی( آذربایجان شرقی)، زین العابدین رضوی خرم که نخستین سفر شهرستانی خود را به مراغه اختصاص داده بود، در حاشیه بازدید از پروژه آزادراه مراغه – هشترود افزود: موانع موجود از جمله تملک اراضی و ضعف عملکردها نیز باید در اسرع وقت رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان استانی اکنون در این بازدید حضور دارند، بیان کرد: آنان باید راه‌های برون‌رفت از وضعیت موجود را دنبال کنند تا بیش از این شاهد وقوع سوانح رانندگی ناگوار در محور مراغه هشترود نباشیم.

ابوالقاسم سلطانی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی نیز در این بازدید گفت: کل پروژه آزادراه مراغه هشترود حدود ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل قطعه‌های دو و سه آن در اولین فرصت تلاش می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: برای تکمیل این طرح یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی گفت: تلاش می‌شود ۵۰ کیلومتر از این مسیر تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بگفته سلطانی ، این طرح با سهم ۶۰ درصدی دولت و ۴۰ درصدی خاتم‌الانبیاء و بانک سپه اجرا می‌شود و قطعه نخست آن تنها ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه وشهرسازی در ژایان افزود :  قطعات ۲ و 3 این آزادراه از پیشرفت ۸۵ درصدی برخوردار بوده ، عملیات اجرایی قطعه 4 هنوز آغاز نشده است و قطعه 5  نیز حدود سه سال قبل کلنگ‌زنی شده است.