شناسهٔ خبر: 9960 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مشاور امور بانوان وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

ضرورت ارتقاء موضوع مسئولیت‌پذیری بانوان شاغل در وزارت راه و شهرسازی

کارگاه آموزشی و فرهنگی و رواشناختی در حوزه خانواده سلسله كارگاه‌های آموزشی ـ فرهنگی و روانشناختی در حوزه خانواده با حضور سودابه احسانی مشاور امور بانوان وزیر راه و شهرسازی و همسر وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان تهران، در اولین نشست از سری كارگاه‌های آموزشی ـ فرهنگی و روانشناختی در حوزه خانواده که با حضور سودابه احسانی مشاور امور بانوان وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، احسانی به ضرورت ارتقاء موضوع مسئولیت‌پذیری كاركنان و ارتباط آن با حوزه روانشناسی رفتار اشاره كرد و گفت: برگزاری نشست‌ها و كارگاه‌هایی از این دست می‌تواند به عنوان سرفصل‌های مهم در حوزه آموزش بانوان تعریف شود.

این نشست كه اولین دوره از سلسله نشست‌های روانشناختی رفتار بود با حضور دكتر شاهین احمدیان (روانشناس) برگزار شد که در آن بر تعاملات رفتاری در حوزه كاری و خانواده، افزایش انگیزه، ارتباط اختلالات روان‌تنی با توجه به موضوع اصلاح سبك زندگی برگزار شد.

همچنین در این جلسات، رفع دغدغه‌های فكری كاركنان سازمان‌ها و شركت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی به عنوان اولویت مباحث مورد بررسی قرار گرفت. ضمن آنکه دكتر احمدیان افزایش انگیزه كاركنان را منوط به شادكامی و آرامش ذهنی و روحی آنها دانست و بر لزوم آموزش برای دستیابی به شادكامی فعال تأكید كرد.

از دیگر مباحث طرح شده در کارگاه آموزشی ـ فرهنگی و روانشناختی در حوزه خانواده، رویكردهای مختلف «تئوری انتخاب» و تاثیر انتخاب بر رفتارهای شخصی، استفاده از خلاقیت در كیفیت روابط خانوادگی و محیط‌های كاری و نگاه به شادمانی به عنوان یك فرآیند انجام شدنی با ایجاد تغییرات رفتاری بود كه تأكید می‌كند انسان، موجودی مسئول است و در حیطه انتخاب می‌تواند تحت نظارت و كنترل قرار گیرد و از این منظر است كه با سایر موجودات متفاوت است.

همچنین سودابه احسانی از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای زنان در حوزه كارآفرینی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در شهریور ماه جاری خبرداد و اظهار كرد: با توجه به توانمندی‌های علمی، پژوهشی، فنی و تخصصی بانوان وزارت راه و شهرسازی، حضور در این نمایشگاه كه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، می‌تواند بستر مناسبی برای ارائه دستاوردهای زنان فعال، توانمند و متخصص باشد./

نظر شما