شناسهٔ خبر: 99615 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

راهبر فرودگاه بين‌المللی مهرآباد خبر داد:

اعزام و پذيرش بيش از ۴ ميليون و ۶۰۰ هزار مسافر از فرودگاه مهرآباد طی شش ماه

فرودگاه مهرآباد عضو هيات مديره و راهبر فرودگاه بين‌المللی مهرآباد از رشد تمامی شاخص‌های آماری در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۹ و کسب رتبه نخست در ميان تمامی فرودگاه‌های تحت پوشش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ايران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابراهیم مرادی گفت: در شش ماهه نخست امسال تعداد ۵۸ هزار و ۵۰۴ نشست و برخاست در فرودگاه مهرآباد انجام شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با رشد ۲۸ درصدی روبه‌رو بوده است. در شش ماهه نخست سال گذشته تعداد ۴۵ هزار و ۸۰۵ نشست و برخاست در مهرآباد انجام شده بود.

مرادی با اشاره به رشد ۲ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در همین بازه زمانی گفت: در شش ماهه نخست امسال ۴ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۴۲۰ نفر در مهرآباد اعزام و پذیرش شدند، در حالی که سال گذشته طی شش ماهه نخست ۴ میلیون و ۵۲۳هزار و ۴۶۵ نفر اعزام و پذیرش شده بودند. در زمینه ارسال و پذیرش بار نیز در شش ماهه نخست امسال شاهد رشد ۱۴ درصدی در مهرآباد بودیم و رقم ۳۰ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۹۳۵ کیلوگرمی ارسال و پذیرش با در شش ماهه نخست سال گذشته به رقم ۳۵ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۶۸۵ کیلوگرم در مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ رسید.

عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد همچنین از کاهش ۲۸ درصدی اعزام و پذیرش مسافر و کاهش ۲۲ درصدی ارسال و پذیرش بار در شهریورماه امسال نسبت به شهریور ماه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مقایسه فقط آمار نشست و برخاست پروازها در مهرآباد ۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد،  وی ادامه داد: در مقایسه آمار پروازی شهریور ماه ۱۴۰۰ با مردادماه امسال نیز شاهد رشد ۸ درصدی در نشست و برخاست پروازها و رشد ۹ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و همچنین ارسال و پذیرش بار در این فرودگاه بین‌المللی بودیم.

به گفته مرادی، در جدول بیشترین تردد پروازهای مسافری در شهریورماه ۱۴۰۰ نیز نام مهرآباد در ۲۰ مسیر نخست و پرتردد به چشم می خورد، به نحوی که مسیر مشهد-مهرآباد و مهرآباد-مشهد با ۵۸۳ پرواز خروجی و همچنین مسیر شیراز-مهرآباد با ۵۰۴ پرواز خروجی، رتبه‌های نخست تا سوم این جدول را تصاحب کرده‌اند.