شناسهٔ خبر: 99617 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

اعلام برنامه های حوزه دریایی سازمان بنادر در شش ماهه دوم ۱۴۰۰/بهره مندی ترکمنستان از بندر چابهار برای ترانزیت کالا به کشورهای شمالی و روسیه/ انتصاب علی اکبر صفایی به سمت مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

بندر چابهار اعلام برنامه های حوزه دریایی سازمان بنادر در شش ماهه دوم ۱۴۰۰، رشد ۱۱ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری بنادر ایران تا پایان مهر ۱۴۰۰، بهره مندی ترکمنستان از بندر چابهار برای ترانزیت کالا به کشورهای شمالی و روسیه و انتصاب علی اکبر صفایی به سمت مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از اهم اخبار این هفته حوزه حمل و نقل دریایی به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

آینده روشن و رو به رشد مجتمع بندری انزلی

مشاور رئیس جمهور گفت: بنادر انزلی و کاسپین در کنار یکدیگر ظرفیت لجستیکی و ترانزیتی بسیار مناسبی دارند.

آخرین وضعیت اجرای فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی‌

عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی آخرین وضعیت فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهیدرجایی‌ را تشریح و اقدامات اجرایی این پروژه تا پایان سال جاری را اعلام کرد.

اعلام برنامه های حوزه دریایی سازمان بنادر در شش ماهه دوم ۱۴۰۰

عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص برنامه حوزه دریایی این سازمان در شش ماهه دوم سال جاری، گفت: بازنگری دستورالعمل ثبت، تعیین نوبت و پهلوگیری شناورهای اقیانوس پیما به بنادر کشور از مهمترین اهداف تعیین شده است.

تصویب نهایی پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی درخصوص نگهداری کالاهای خطرناک در محوطه‌های بندری

سومین نشست آمادگی برای چهارمین کنفرانس وزرای حوزه حمل و نقل کشورهای عضو کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (ESCAP)، به طور مجازی برگزار شد.

ضرروت اعطای تسهیلات ویژه از طرف عراقی برای شناورهای ایرانی

مشکلات عملیات بندری و دریایی میان بندر خرمشهر و بنادر عراق، تسهیل تجارت دریایی با برقراری خطوط کشتیرانی و چگونگی ارایه تسهیلات ویژه و تخفیف‌های ویژه به تجار ایرانی از سوی مدیران بنادر عراق و خرمشهر مورد بررسی قرار گرفت.

رشد ۱۱ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری بنادر ایران تا پایان مهر ۱۴۰۰

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۱۰,۷ درصدی میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور تا پایان مهرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

بهره مندی ترکمنستان از بندر چابهار برای ترانزیت کالا به کشورهای شمالی و روسیه

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای دوبرابر شدن ترانزیت ریلی بین ایران و ترکمنستان توافق به دست آمد.

بروز مشکلات ناشی از کاهش تراز آب در بنادر روسیه و قزاقستان

مدیرکل مرکز علوم جو و اقیانوسی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه تراز آب دریای خزر در حال کاهش است، گفت: این پدیده باعث بروز مشکلات زیست محیطی در تالاب‌ها و همچنین اختلال در عملیات بندری شده است.

موجودی ۳.۷ میلیون تنی در ۱۱ بندر کشور

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: میزان کالا‌های اساسی موجود در بنادر کشور تا چهارم آبان ماه سال جاری به ۳ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۴۰۱ تن رسید.

امضای خواهرخواندگی بنادر آستارای گیلان و آستراخان روسیه

قرارداد خواهرخواندگی بنادر آستارای گیلان و آستراخان روسیه امضاء شد.

علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی شد

علی اکبر صفایی با حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی به سمت مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد.