شناسهٔ خبر: 99629 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

۲۸ آبان سالجاری پایان مرحله نخست ثبت نام متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان از ادامه مرحله نخست ثبت نام متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان گلستان تا 28 آبان سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گلستان ، محبوبی مدیر کل راه و شهرسازی استان پیرامون شرایط ثبت نام در سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیان داشت : چهار شرط ؛ تاهل یا سرپرست خانوار بودن، عدم مالکیت خصوصی، سبز بودن فرم ‹‹ج›› ، ۵ سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا ، از شروط اصلی ثبت نام در نهضت ملی مسکن است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان افزود: متقاضیان برای ثبت‌نام در طرح جهش تولید مسکن باید به سامانه  saman.mrud.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام ، ثبت نام از روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه آغاز شده است و تا ۲۸ آبان ادامه خواهد داشت.

محبوبی به احراز شرایط متقاضیان بر اساس ماده یک آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن اشاره کرد و گفت: متقاضی  باید متأهل و یا سرپرست خانوار باشد و زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن حائز شرایط برای ثبت‌نام هستند.

محبوبی در ادامه تشریح احراز شرایط متقاضیان گفت : سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه به معنای آن است که متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از اول فرودین ۱۳۸۴ بوده و ازتاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از هیچ‌یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

وی اعلام کرد: بررسی عدم دریافت زمین، مسکن و تسهیلات یارانه‌ای توسط متقاضی از طریق سامانه فرم «ج» توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.همچنین لازم به ذکر است؛ بررسي سابقه مالكيت از طريق سيستم ثبت اسناد و سابقه تسهیلات نیز توسط سامانه تسهيلات شبكه بانكی بررسی می شود.

محبوبی ضمن توصیه عدم ثبت نام به غیرواجدین شرایط ، به افرادی که با داشتن شرایط مذکور موفق به ثبت نام شده اند توصیه کرد برای پایش ثبت نام خود به بخش مشاهده و پی گیری درخواست سامانه  مراجعه کنند و مراحل پایش خود را رصد کنند.