شناسهٔ خبر: 99645 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران عنوان کرد:

بسیج تمام نیروها و امکانات برای اجرای عملیات راهداری زمستانی

مازندران-نشست مشترک پلیس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از بسیج تمامی نیروهای راهداری و امکانات و تجهیزات این اداره کل برای اجرای طرح عملیات راهداری زمستانی در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (مازندران)عباسعلی نجفی در دومین جلسه هم اندیشی عملیات راهداری زمستانی با فرماندهی و عوامل پلیس راه استان مازندران ضمن تشكر و قدرداني از حضور پر رنگ و هميشگي ماموران جان بر كف پليس راه در سطح محور هاي مواصلاتي ، هدف از اين نشست را هماهنگی و تعامل همه جانبه دو مجموعه برای اجرای طرح عملیات راهداری زمستانی در سطح محورهای ارتباطی مازندران برشمرد.

 نجفی در ادامه به وجود ۳۷۰۰ کیلومتر راه برفگیر در مازندران اشاره و اظهار داشت : در حال حاضر ۳۵۰ نیروی راهدار در ۲۲ راهدارخانه با بکار گیری ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری آماده اجرای عملیات راهداری زمستانی هستند. 

وی استفاده از تجهيزات اتوماتيك و ماشين آلات جديد راهداري زمستاني ، ذخيره سازي نمك و سوخت و تجهيز كليه راهدارخانه هاي واقع در نقاط برف گير استان را بخشي از اقدامات اين اداره كل  در زمينه عمليات راهداري زمستاني برشمرد و خاطر نشان ساخت: این اداره کل با برنامه ريزي مدون و بسيج نيروهاي راهداري و بكارگيري كليه ماشين آلات و تجهيزات راهداري آمادگي كامل براي مقابله با شرايط سخت را دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران با اشاره به اینکه از طریق۴۵ دستگاه دوربین نظارت تصویری وضعیت جاده های استان و تردد در آن به صورت شبانه روزی رصد می شود و  دریافت آخرین اطلاعات مورد نیاز کاربران جاده ای از طریق سامانه جامع اطلاع رسانی راه ها یا تلفن ۱۴۱ به صورت شبانه روزی امکان پذیر است افزود : شناسایی مناطق با ریسک بالا بر اساس سنوات گذشته به منظور تامین ایمنی لازم ، تهیه مخلوط شن و نمک به میزان تقریبی ۳۰ هزار تن و دپو در پایگاه های راهداری زمستانی و تهیه و جانمایی کیسه های شن و نمک در محورهای مواصلاتی مستعد یخبندان و برف گیربه ویژه در گردنه ها ، هماهنگی با پیمانکاران بخش خصوصی جهت استفاده از ماشین آلات و تجهیزات آنها در مواقع مورد نیاز از جمله اقدامات آمادگی راهداری زمستانی سال جاری است .

 نجفی ضمن اشاره به حضور به موقع همه عزيزان راهدار و پليس راه در مواقع حساس در محورهاي استان خاطر نشان ساخت: ما بايد با حضور به موقع و به جا خود ، از بروز حوادث ناگوار در محورهاي استان جلوگيري نماييم.

سرهنگ یدالله جهان تاب فرمانده پليس راه مازندران نيز در سخناني ضمن تشكر و قدرداني از مهندس نجفی و مسئولين برگزار كننده اين نشست عنوان كرد : تعامل و همدلي همه دستگاه ها علي الخصوص راهداری و حمل و نقل جاده ای و پليس راه مي تواند عامل مهمي براي برقراري ترددي ايمن و روان در شرايط حساس زمستان باشد.

فرمانده پليس راه مازندران ايمن سازي محورها را با نصب انواع علائم و خط كشي ضروري برشمرد و عنوان كرد: پيشگيري هميشه عامل مهمي در كاهش حوادث و اتفاقات غير مترقبه بوده ، از اين رو مي توان با تعامل و يك برنامه ريزي دقيق محورهاي پرترافيك استان را ايمن و آرام نمود .

سرهنگ جهان تاب در ادامه اطلاع رسانی سریع و به موقع در مواقع بحران به کاربران جاده ای و استفاده آنها از امکانات و تجهیزات ایمنی در طول سفر از جمله زنجیر چرخ  را از جمله عوامل مهم برای مدیریت ترافیک و ایمنی کابران در شرایط بحرانی برشمرد.

گفتني است در اين نشست برخی از رؤساي ادارات تابعه و همچنين فرماندهان پاسگاه هاي پليس راه استان مشكلات و نظريات خود را براي آمادگي هرچه بيشتر عمليات راهداري زمستاني مطرح کردند.